بازدید 11201

گره ترافيك پايتخت كورتر مي‌شود!

کد خبر: ۶۴۷۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۵ 12 December 2016
داستان و قصه گره كور ترافيك اين روزها و به خصوص عصرها و شب‌هاي تهران شايد از همان روزي به اين شكل كليد خورد كه شهروندان تهراني با بارش نخستين برف پاييزي و از همان ابتداي صبح با ترافيك عجيب و غريب رو به رو شدند و بسياري با ساعت‌ها تاخير در محل كارهاي‌شان حاضر شدند.
 
به گزارش اعتماد، اين رخداد را شايد بتوان نقطه آغاز سناريويي دانست كه از آن روز تاكنون، همچنان تهران‌نشينان را كلافه كرده است به طوري كه در روزهاي اخير، به خصوص در ساعت‌هاي بعدازظهر، باعث شده تا ساعت‌ها در ترافيك خيابان‌هاي قفل شده شهر اسير شوند. اين اتفاق حتي به فضاي مجازي هم كشيده شده است و معمولا در ساعت‌هاي عصرگاهي، گروه‌هاي مجازي پر مي‌شوند از نقشه‌هاي ترافيك گره خورده آن ساعت خيابان‌ها و اتوبان‌هاي تهران. اين ترافيك و گره كور آن تا آنجايي ادامه پيدا كرده كه كم كم صداي خود مديران شهري را هم درآورده است.
 
ابوالفضل قناعتي، عضو هيات رييسه شوراي شهر يكي از همين مديران است كه با انتقاد از ترافيك بسيار سنگين و گره خورده عصرگاهي خيابان‌هاي تهران اعلام كرده موضوع ترافيك غيرطبيعي اين روزهاي پايتخت در كميسيون عمران بررسي خواهد شد و براي دومين بار به پليس تذكر داده خواهد شد.
 
قناعتي با اشاره به افزايش بار ترافيكي اين روزهاي پايتخت گفت: روز پنجشنبه و جمعه ترافيكي را تجربه كردم كه تا امروز در تهران نديده بودم و اين موضوع بايد بررسي شود كه چه اتفاقي افتاده كه چنين بار ترافيكي در برخي از مناطق تهران به خصوص مناطق شمالي شهر رخ داده است. وي گفت: اين موضوع در كميسيون عمران بررسي مي‌شود و كارشناسان اين كميسيون در اين خصوص بررسي‌هاي لازم را انجام خواهند داد. همچنين از پليس راهور مي‌خواهيم كه دليل ترافيك غيرطبيعي پايتخت را توضيح دهد. قناعتي با تاكيد بر اينكه راه‌حل كاهش بار ترافيكي، افزايش محدوديت‌ها نيست، گفت: نبايد مردم را از اين محدودتر كرد. اين كنترل ترافيك نياز به مديريت دارد.
 
 
 اين اظهارات به همراه شكايت‌هاي گسترده مردم از ترافيك عجيب اين روزهاي پايتخت باعث شد تا رييس پليس راهور تهران نيز روز گذشته به اين مساله واكنش نشان دهد.
 
سردار محمد رضا مهماندار در گفت‌وگو با تسنيم گفت: هر ساله در اين فصل با توجه به تغيير مدت روز، برودت هوا و عوامل ديگر شاهد تغييرات ترافيكي و افزايش بار ترافيكي عصرگاهي و شبانگاهي در شهر تهران هستيم. اوگفت: من به‌ عنوان كسي كه ٢٨ سال تجربه كاري مرتبط با فعاليت ترافيكي دارم، عنوان مي‌كنم كه برخي انتقادات نسبت به تاثير اين علل، به هيچ‌وجه انتقادات كارشناسي نيستند.
 
وي در تشريح ديگر دلايلي كه منجر به افزايش محسوس ترافيك شبانگاهي طي دو هفته اخير شده است، افزود: علاوه بر برودت هوا كه به افزايش ميل شهروندان به استفاده از وسایل نقليه شخصي منجر مي‌شود، اتمام ماه صفر نيز در افزايش ترافيك عصرگاهي و شبانگاهي دو هفته اخير اثرگذار بوده است چراكه اتمام اين ماه مصادف مي‌شود با آغاز برگزاري مراسم جشن و عروسي و همچنين افزايش سفرهاي درون‌شهري به مناطق مركزي و مراكز خريد. مهماندار ادامه داد: همچنين تعيين ساعت ١٩ به عنوان زمان اتمام ممنوعيت طرح زوج و فرد نيز باعث شده تا سفرهاي درون‌شهري به بعد از ساعت ٧ شب موكول شود كه اين موضوع به خودي خود مي‌تواند ترافيك شبانگاهي را افزايش دهد. مهماندار گفت: متاسفانه بايد گفت كه ترافيك امروز شهر تهران در شرايطي است كه مي‌توان اعلام كرد كه در شرايط اشباع قرار داريم و تمام ظرفيت معابر پايتخت در ساعات پايان روز، در اشباع كامل قرار دارد و اين در حالي است كه روزانه ١٠٠٠ موتوسيكلت و خودرو به تعداد وسایل نقليه شهر تهران اضافه مي‌شود.
 
مهماندار از توسعه شبكه حمل و نقل عمومي و افزايش محدوده زوج و فرد در شهر تهران به عنوان راهكارهايي براي كاهش حجم ترافيك اين روزهاي پايتخت ياد كرده.
 
قفلي كه شايد باز نشود
 
اما در اين بين احمد دنيا مالي، رييس كميسيون حمل و نقل شوراي شهر معتقد است كه بايد مشكل ترافيك تهران را به شكلي ريشه‌اي‌تر ارزيابي كرد: چه بخواهيم و چه نخواهيم تهران بيش از ١٠ درصد از جمعيت كشور را در خود جا داده و بين ٤٥ تا ٥٠ درصد از خودروهاي توليدي كشور، سر از خيابان‌هاي اين كلانشهر در مي‌آورند. از سويي تراكم جمعيت كه دركل كشور ٤٦ نفر در هر كيلومتر مربع است در تهران به بيش از يكصد نفر در هر كيلومتر مي‌رسد. وي ادامه داد: در چنين شرايطي و در حالي كه به گفته سازمان مديريت و وزارت اقتصاد و دارايي سهم تهران از ماليات برارزش افزوده ٤٤ درصد از سهم كل كشور است و اين كلانشهر يكي از قطب‌هاي اصلي صنعتي و تجاري و بازرگاني و البته از مجهزترين شهرهاي كشور در حوزه‌هاي درمان و آموزش و... است، طبيعي است كه با حجم بالايي از ترددهاي روزانه مواجه باشيم كه بايد براي آنها تمهيدات لازم انديشيده شود.
 
دنيامالي در بخش ديگري از سخنان خود از عدم تحقق شهرالكترونيك و كاستي‌هايي كه در بخش‌هاي حمل و نقل عمومي وجود دارد به عنوان يكي ديگر از عوامل افزايش ترافيك ياد كرده و به «اعتماد» گفت: اگر شهر الكترونيك محقق مي‌شد مسلما بسياري از سفرهاي امروزي درون‌شهري كمتر مي‌شد ضمن اينكه كمبودهاي موجود در حوزه اتوبوسراني و مترو كه بارها و بارها نيزبه آنها اشاره شده است، نيز مي‌تواند از ديگر عوامل تشديد ترافيك و افزايش تعداد خودروها در خيابان‌ها باشد.
 
با اين حال وي نيز در اين نكته با رييس پليس راهور موافق است كه تغيير فصل و شرايط اقليمي هم در تشديد شرايط ترافيكي موثر است: هر سال در دي‌ماه و آذرماه به دليل كوتاه شدن روز و تاريك شدن زودتر هوا در كنار آغاز موج سرما و بارندگي، شاهد افزايش ترافيك هستيم. ولي اينكه تا اين حد داستان ترافيك به صورت هر روزه تكرار شود در واقع زنگ خطري است كه مي‌تواند براي مديران به صدا در آمده باشد. چرا كه با ادامه اين رويه معلوم نيست چه چيزي در انتظارحمل و نقل در خيابان‌هاي تهران است.
 
رييس كميسيون حمل و نقل شوراي شهر اما برخلاف قناعتي معتقد است كه پليس نقش چنداني در ايجاد اين ترافيك ندارد: پليس به واقع نقش نظم دهي به ترافيك را دارد كه به حق نيز به خوبي از عهده اين وظيفه برآمده است گرچه معتقدم بايد تلاش بيشتري براي انجام وظايف خود در اين حوزه داشته باشد. ضمن آنكه تجربه سال‌هاي گذشته نشان داده كه ترافيك عجيب اين روزهاي پايتخت، گذرا و مقطعي است. اما راهكار برون‌رفت از اين بحران ترافيكي اين روزهاي پايتخت چيست؟ سوالي كه دنيا مالي اينگونه به آن پاسخ مي‌دهد: ترافيك تهران حل شدني است. به شرط اينكه واقعا و به دور از حركت‌هاي شعاري و نمادين تمامي سازمان‌هاي مرتبط پاي كاربيايند و با تشكيل كميته‌اي، هركدام وظيفه‌اي را برعهده بگيرند تا بتوانيم از اين بحران خارج شويم وگرنه دور از انتظار نخواهد بود كه اين قفل امروزي ترافيك، روز به روز محكم و سفت‌تر شود و حركت در خيابان‌هاي تهران هر روز سخت‌تر و زمان برتر.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۳۱
ما که خارج نرفتیم ولی اونایی که رفتن میگن فرهنگ رانندگی در ایران از ضعیف ترین و بدترین کشوری که رفته اند بدتره.
اینو در نظر داشته باشید که ملاک مقایسه آنها تهران بوده. !!!
گاهی اوقات خودمان هم در مشکلاتمان نقش داریم.
پاسخ ها
اميد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
جمعيت زيادي كه به اين نظر راي مثبت داده اند خوب راه حل چيست فقط بايد مردم بنشينند تماشا كنند كه مشكل ضعف رانندگي در ايران است كه ترافيك داريم اين مشكل فرهنگي و نرم افزاري است چكار بايد كرد كه درست شود اينكار بسيار زمانبر است در كوتاه مدت چه بايد كرد. بهتر است در اين زمينه مردم نظر بدهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
یعنی مردم بیان پول بگذارن اتوبوس بخرن یا هر کی یه بیل بیاره تونل مترو بکنه ؟ تنها کاری که از دست مردم بر میاد اینه که بیان مسافرکشی کنن جای تاکسیها که الحمدالله به خاطر موج بیکاری که به وجود اومده از این امر سربلند بیرون اومدن . مهمترین آیتم برای باز شدن یک گره آن است که یک نفر آن گره را باز کند اگر شما گرهی را صد سال یه گوشه بگذارید باز نمیشود .
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۷
ببخشید .. میخواستم بپرسم اون رانندگی بد رو چه کسی انجام میده !!! من و شما هستیم پشت فرمون ماشین ! مگر بغیر از خودمون کسی دیگری هست... ؟ چرا نشستیم که بقیه یه فکری بکنن... خودمون باید به فکر خودمون باشیم... ضمنن رانندگی بدتر از ما هم وجود داره ... خارج بهشت نیست.. بله در امریکا رانندگی خیلی بهتره ... یک سری قوانبن گذاشتن که باید رعایت بشه ولی کی قانون رو رعایت میکنه ؟
ضمنن هند رو هم دیدم... ماشین گرفتیم از یک شهر ما رو به شهر دیگری ببره بارون شدیدی میبارید و برف پاکن ماشین خراب شده بود.. در عین رانندگی راننده در ماشین رو باز میکرد همینطور که پا روی گاز بود از سر جاش بلند میشد و سعی میکرد برف پاکن ارو درست کنه
پاسخ به ناشناس بيل و كلنگي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
اگرجنابعالي يك كارشناس يا يك فرد فني بودي اين چنين پاسخ نميدادي هدف اين نظر سنجي ارائه راه حل براي كمك به مسولين ميباشد تا خواسته افكارعمومي بيشتر مطرح شود
مشگل ترافيك تهران انقدر جدي هست كه هر روز تيتر روزنامه ها و سايت ها شود . متاسفانه شهرداري و ساير ارگان ها كلا شهر را در خصوص معضل ترافيك رها كرده اند . روزانه ميليون ها نفر ساعت مردم در ترافيك معطل ميشوند.
بيماري هاي انچناني در هواي الوده خورده خورده جان مردم را تهديد مي كند . حمل و نقل شهري ناكافي هست . سفر داخل شهري مردم مديريت نمي شود . اتوبان ها از منظر مهندسي در جاهايي موجب ترافيك و تشديد ان هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
احسنت
حمل و نقل شهری خصوصا در مناطق شمالی تهران بسیار ناکافی و ناکارامد است
درسته نقاط شمالی تهران جای از ما بهترون ولی ما که باید به اون سمتها برای کار و دانشگاه بریم چه گناهی کردیم
آقای رییس محترم پلیس صحبت هایشان قانع کننده نیست. چطور بسیار یاز افراد که بالای بیست سال ساکن تهرانند به عمرشان چنین گره ترافیکی ندیده اند؟! چطور قبل از محرم و صفر چنین بساطی نبود؟! مگر همین مردم شهریور ماه ساکن تهران و مشغول خرید مدارس برای فرزندان خود نبودند؟!
مشکل مملکت ما جدا از هزاران موارد خاص این است که مدیران دوره ای چند ساله سر کار هستند و میروند و هیچ کس هم نمیپرسد وقتی بودید چه کردید و بنابر این هیچ آینده نگری در کار نیست...
گره ترافیک تهران و سایر مشکلات ریشه در سالهای دور داره.. وقتی به فکر پارکینگ نبودند... وقتی به فکر عرض خیابان نبودند ... وقتی به فکر حذف تقاطع ها با پل و زیرگذر نبودند...
ترافیک تهران زمانی حل میشه که اولاً تقاطع های مهم همه با پل یا زیر گذر خذف بشن و برای پارک خودروها فکر اساسی بشه تا مزاحم تردد سایر وسایل نقلیه نشوند.
در کنار اینها بجای خرید هواپیما که مستیقاً نشان از صرف بودجه بیت المال برای قشر مرفه دارد پول خرخ پیشرفت حمل و نقل عمومی بشود تا خطوط مترو زودتر راه اندازی شود و به تعداد قطارها افزوده شود تا مردم رقبت کنند وسیله نقلیه خود را کنار بگذارند و از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.. متأسفانه عده ای از مسئولین که سالهای بسیاری است قدم در وسایل نقلیه عمومی نگذاشته اند و خبر از صفهای طویل و له شدن در این وسایل را ندارند در حال شعار دادن جهت عدم تردد خودرو های تک سرنشین و .... هستند!!!
نهایتاً باید شهرستانها سر و سامانی از نظر امکانات و اشتغال بگبرند تا حجم مهاجرت به تهران کاهش پیدا کند...
خلاصه خانه از پایبست ویران است...
سردار..مدیرترافیکی اعلام کرده برودت هوا، تغییر مدت روز،بارش های جوی، گردی زمین و....عامل ایجاد ترافیک بوده وراه حل آن افزایش محدوده زوج وفرد وطرح ترافیک، افزایش نرخ جرایم رانندگی، گران کردن نرخ خدمات به مردم وحبس اجباری مردم در خانه هاست.........................................خدایا حقمونه....وضع زندگیمون عوض شده وخدامیگه وضع هیچ قومی عوض نمیشه مگه اینکه خودشون بخوان عوض شه......واقعاخودمون میخوایم؟
من یک سوال از کارشناسان و مسئولان حمل و نقل شهری دارم
با توجه به معابر تنگ در اکثر خیابان های پایتخت و هجوم ماشین ها به بزرگراه ها متاسفانه شاهد جدا کردن خط اتوبوس از بزرگراه ها هستیم که ظرفیت بار ترافیکی را حداقل یک سوم کرده است و ایا بررسی شده است که این خطوط چقدر ظرفیت خالی دارند که استفاده نمیشوند و چه تبعات اقتصادی برای شهر دارد
بهتر نبود از مونو ریل استفاده میشد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
جناب کریمی، منوریل یک وسیله حمل نقل فانتزی است با هزینه زیاد و گنجایش کم نسبت به مترو. اگر کمی تحقیق کنید، می بینید که منوریل اکثرا در شهرهایی استفاده شده است که توریستی بوده و استفاده از منوریل و دیدن شهر از ارتفاع، برای توریست ها جذابیت دارد.
به جای منوریل، می بایست مترو گسترش داده شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
حیف که نمیشه بیش از یک منفی بدم
معلوم از اون تک سرنشینهایی
اخه چرا به اونهایی که از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده میکنن فکر نمیکنی بالاخره به خاطر اینکه اونا لطف کردن و مثل شما ماشین توی خیابون نیوردن که محیط را همه جوره فقط به خاطر اسایش خودشون الوده کنن باید یک امتیازی در تسریع حمل و نقلشون وجود داشته باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
ناشناس 10:47:معلومه اصلا نمی دونی منوریل چی هه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
ظرفیت خیابان بیشتر منجر میشه به خودروی شخصی بیشتر. راه حل اضافه کردن خیابان نیست!
پایتخت باید عوض شود
پاسخ ها
فرامرز
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
حداقل پایتخت سیاسی رو عوض کنند. مثل خیلی کشورها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
اقتصادی را بای عوض کنند وزرات نفت وزارت کشضاورزی وزارت ووووووووووووووحداقل 10 تا از این وزارتخانه ها باید از تهران برونند هم شهرهای دیگر را اباد کند هم تهران نفس بکشد
مسافر کش های شخصی که در خیابان های تهران دنبال مسافر می گردند هم خود دلیلی برای افزایش حجم ترافیک هستند . از بعضی از شهرستان ها به صورت گروهی برای مسافر کشی به تهران می آیند که بعضاً از پلاک خودرو قابل تشخیص است .
مسئولین محترم هم طبق معمول به جای توسعه و بالا بردن کیفیت حمل و نقل عمومی به تولید پراید و فروش آن به مردم ادامه می دهند
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۷
اگرجنابعالي يك كارشناس يا يك فرد فني بودي اين چنين پاسخ نميدادي هدف اين نظر سنجي ارائه راه حل براي كمك به مسولين ميباشد تا خواسته افكارعمومي بيشتر مطرح شود
افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی یک درمان خوب برای این درد می تواند باشد ، باور کنید استفاده از مترو و بی آر تی اینقدر زجر آور شده که آدم حاضر است با ماشین خودش ساعت ها پشت ترافیک بماند ولی ستون فقراتش از فشارهای سنگین در امان باشد!!! چراغ های راهنمایی در برخی معابر باید اصلاح شود و زمان هایش بصورت هوشمند بار ترافیک را کاهش دهد... مسیرهای فرعی جایگزین باید بصورت کارشناسی شده شناسایی شود در حال حاضر خیلی از مسیرهای جایگزین در معابر پر رفت و آمد یا به اشتباه مسدود شده یا به اشتباه با یک طرفه شدن برعکس خود باعث افزایش بار ترافیک شده است. در نهایت باید معابر تنگ و باریک شده در اسرع وقت بزرگتر شود چون گره اصلی ترافیک باریک شدن ناگهانی خیابان ها است. باید در معابر شلوغ محدوده طرح ترافیک تک سرنشین اجرا شود و خودروهای تک سرنشین در این معابر با جریمه سنگین روبرو شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
مسئولین ببین یه آدم احتمالا معمولی چقد قشنگ چن تا راه حل عملی داد حظ کردیم به خدا، یعنی تا این حدم به ذهن مثلا خلاق مثلا کارشناسا نمی رسه؟؟
تهران دیگه ظرفیت و کشش جمعیت رو نداره نصفش رو خالی کنید برن
پاسخ ها
علی
| Germany |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
حرفت درسته. ولی چطوری؟ کیا رو بیرون کنن؟ با چه وسیله ای؟ با کدوم قانون؟ کی حاضره بره؟ این مشکل هیچ راه حلی نداره جز اینکه پایتخت عوض شه .با اینکه کار خیلی سخت و پیچیده ایه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
یکیش خودت . کجا میری؟
بعضي از ورودي ها تعمدا در ساعتي نگه داشته ميشوند. همانند ورودي وليعصر از پارك وي،‌ ورودي بابايي از صدر، ورودي صدر از قيطريه كه قبلا چنين نبود. اينها مشاهدات بنده به عنوان يك شهروند است.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
دقیقا من هم به این موضوع دقت کردم تقاطع ولیعصر و پارک وی به صورت عجیبی توسط مامور سر چهار راه بند آورده میشه . من نمیدونم کسانی که این وظایف رو دارن آموزش دیدن یا نه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
آره به خدا بارها تو این مسیرا و مسیرای مشابه دیدم ترافیک روونه ها تا وقتی که پلیس میاد! شروع می کنه ماشینا رو نگه داشتن و خرابتر کردن ترافیک
وقتی با لباس مرتب و تمیز از اتوبوس واحد و یا مترو استفاده میکنی ، و بعد از پیاده شدن وضعیت لباسهایت کثیف و چروک می شود ، انتظار دارید از خودرو شخصی استفاده نکنیم.!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
متاسفم براتون
درآمد شهرداری صرف چی میشه؟ چرا درآمد شهرداری برای راه اندازی خطوط مترو 6 و 7 استفاده نمیشه؟ هزینه حمل و نقل عمومی از کجا تامیین میشه؟همه میدونیم بار ترافیک غرب به شرق و برعکس مربوط به ساخت و سازهای چیتگر و پردیسه، چرا قبل از احداث این شهرک ها زیرساخت ها احداث نمیشه؟ مترو فعلی کرج-تهران پاسخگو نیست، ضمنا از ایستگاه صادقیه به بعد هم پاسخگو نیست، اگر میخواین معضل ترافیک واقعا حل بشه به جای اضافه کردن brt و افزایش ترافیک ، خطوط جدید مترو راه اندازی کنید .
تا زمانی که هر کس در تهران 100 متر مربع زمین دارد می تواند 7 طبقه بسازد و همه ی آن 7 طبقه نیز دست کم یک دستگاه خودروی سواری دارند، ترافیک تهران هیچگاه حل نشده، بلکه بسیار بدتر نیز خواهد شد.
پاسخ ها
روزبه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
این کاملا درست است .تراکم که هنوز مسئولان شهرداری نمیخوان بفهمند که این تراکم و برج سازی تقاضای سفر دارد و این نتیجه اش است.
خسروی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
هزار تا مثبت
حمید
| United States of America |
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
اسم این عمل سودجویی شهرداریه ! چه ارگانی ؟ چه نهادی ؟ با ید جلوی این پول پرستی شهرداری و بگیره ؟!
سلام در مورد خیابان ولیعصر تقاطع بزرگراه نیایش و خ ولیعصر تقاطع با پل پارک وی به نظر من نقش پلیس خیلی خیلی زیاد است بویژه در ساعاتی از روز ترافیک این دو نقطه به حدی می شود که یک مسیر 200 متری رو تا 20 دقیقه در ترافیک هستیم اصلا بنظرم یک طرف کردن خ ولیعصر اشتباه بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
خدا خیرت بده گفتی، کیه که گوش بده
نظرات مارو انعكاس نميدي پس انتظار معجزه داشته باش ......باي
افزایش محدوده طرح ترافیک به چه قیمتی ؟ مگه روزایی که طرح زوج و فرد از درب منزل اجرا میشد ترافیک کم میشد؟ یا مگه ساعات صبح مناطق زوج وفرد خلوت هستن؟ پول بیمه هایی که از مردم میگیرن برای کل سال هست ولی عملا نمیتونیم نصف سال ماشین بیاریم بیرون؟ اسم این چیست؟
همچنین میگن از واسیل نقلیه عمومی استفاده بشه
لطفا همین مسئولین ساعت ۵ تا ۷ عصر یه سر به ایستگاه های BRT و مترو بزنن ببینن ما با چه مصیبتی باید سوار و پیاده شیم
ارتباطی به رییس جدید راهور ندارد ؟ شاید ایشان طرح های جدیدی اجرا کرده اند.
به جای مدیریت تردد برای مدیریت توقف باید فکری کرد، زیرا عمده مشکل ترافیک و آلودگی هوا از خودروهای تک سرنشین است که 85% زمان فعال روز را با اشغال حاشیه خیابان های اصلی در حال توقف (پارکینگ)بسرمی برند،پس راه حل:
1.خط کشی زرد ناپیوسته لاین راست همه خیابان های اصلی به علامت مسیر حمل و نقل عمومی با جلوگیری از پارکینگ – نه عبوریا مکث – خودروها.
2.خط کشی پارکینگ در فرعی با تعیین پارک بها.
با این طرح مسیرباز، سرعت و ظرفیت حمل ونقل عمومی سه برابر،پارکینگ هزینه بردار،لذا استفاده از خودروتک سرنشین به صرفه نخواهد بود.جزییات طرح قابل ارایه است
ساعت 6 و 7 شب یه سری به ایستگاهای تاکسی بزنید مثل ایستگاه تاکسی تجریش و ونک. دیشب تو ایستگاه تاکسی میدون ونک تو هر خطی حداقل 50 نفر وایساده بودن و منتظر تاکسی بودن. تو این منظره علت ماشینهای تک سرنشین به وضوح قابل شناسایی بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
صف اتوبوس از اونم بدتر
زمانیکه بلندمرتبه سازی و برج سازی مانند قارچ جمعیت را به تهران کشاند فکر این معضلات این روزها را هم میکردند.چه حجمی از این جمعیت اهالی تهران هستند؟نه مترو ونه ناوگان اتوبوسرانی جوابگوی مسافرمیباشد و نه خیابانها و اتوبانها.مدیریت ضعیف شهری باید پاسخگوی این پدیده وحشتناک باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
هزار احسنت
این وضعیت در شمال تهران چند دلیل ساده داره:
1- نمایشگاه بین المللی. نمایشگاه شهر افتاب هم خارج تهران هست. امید وارم نمایشگاه بین المللی تعطیل و جاش پارک احداث کنن نه چیز دیگری.
2- دوبله پارک کردن، چون شهر داری نمیره چند تا پارکینگ تو مناطق پر ترافیک احداث کنه مردم هم کارو گرفتاری دارن پس مجبورن دوبله بزارن. نمونه موفق پارکینگ رو من در مالزی و کوالامپور دیدم که کسی نیاز به پارک دوبله نداشت.
3- مراسم مذهبی مثل شب 29 صفر که تجریش رو خود پلیس بسته بود و من در اون ترافیک 5 ساعت گیر کردم.
جمعیت زیاده. ترافیک اولین نبتجه اش هست. به زودی مشکلات خیلی بیشتری بوجود میاد. مثل هند و بنگلادش باید از سرو کول هم بالا بریم.
به نظر من کنترل جمعیت یکی از مهمترین اولیتهای کشوره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
یک میلیون احسنت موافقم شدید
مشکل از طراحی عالی خیابوناس مخصوصا پروژه های جدیده مثلا وقتی ته اتوبان چهار بانده رو وصل میکنن به ی خیابونی که دوتا ماشین بیشتر از کنار هم رد نمیشه بعد ی خروجی ورودی هم قبل و بعدش قرار بدی معلومه ترافیک چند کیلومتری تو تمام خیابونای دورش درست میشه ( ته یادگار امام زیر پل سئول )
خواهشا کسایی که این طرح های عالی رو میدن یا بار حداقل از محل بازدید کنن ببین اون طرح زیبایی که میدن میشه اونجا پیادش کرد یا نه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
ورودی تونل نیایش از کردستان داستانی داره از چپ و راست می خوان بزنن تو صف ماشین هایی که مثل آدمیزاد توی صف ورود به تونل هستند . افتضاحه
خلاصه کلا، بسوزید و بسازید چون این گره را که با دست زده شده نمی توانند با دندان هم باز کنند!
در مسير بزرگراه 40 كيلومتري همت هيچگونه وسيله حمل و نقل عمومي يا مترو يا بي آر تي نيست چكار بايد كرد؟ . در فصول پائيز و زمستان كه طول روز كوتاه است بايد طرح ترافيك بجاي ساعت 5 بعد از ظهر به ساعت 3 بعد از ظهر و طرح زوج و فرد كه ساعت 7 بعد از ظهر ميباشد به ساعت 5 بعد از ظهر كاهش يابد تا مردم و بخصوص خانواده ها و خانمها زودتر به منزل برگردند تا ازدحام ترافيك صورت نگيرد .متاسفانه مسولان شوراي شهر به فصول سال و برنامه ساعت زوج و فرد و مشكلات خانواده ها توجه نميكنند. در ساعت حدفاصل 2 بعد از ظهر تا 4 بعد از ظهر بزگراهها ترافيك خيلي كمي دارند لذا بار ترافيك 5 به بعد به عصر با هواي روشن انتقال دهند. همچنين در بزرگراه نيايش از منطقه 22 تا خيابان وليعصر بطول بيش از 15 الي20 كيلومتر نيز هيچگ.نه وسيله نقليه عمموي بي آر تي يا مترو نيست يا در مسير بزرگراه 20 اي 30 كيلومتري از جنوب شهر تا تقاطع شهربازي در شمال شهر نيز نه مترو وجود دارد نه سرويس عمومي بي آر تي . اينها همه درد مردم است
لطفا اين نظر را بعنوان پيشنهاد براي اجرا توسط مسولان مترو چاپ نمائيد: جهت استفاده بيشتر و سهل تر كليه اقشار مردم بخصوص افراد ميانسال و نسبتا سالمند پيشنهاد ميشود كه كليه پله هاي برقي ايستگاههاي مترو چه ورودي و چه خروجي پله هاي برقي تا سطح زمين ادامه داشته باشد نه اينكه يك فاصله طولاني بايد بريم پائين تا به پله برقي برسيم يا برعكس بيائيم بالا و دوباره كلي پله پياده طي كنيم تا به سطح زمين برسيم براي بسياري از مردم كه مشكل پادرد يا كمر درد دارند كه اكنون اين بيماري دامنگير بسياري ميباشد با اجراي اين پيشنهاد بخش زيادي از مشكلات رفت و آمدحل ميشود .نمونه اين پيشنهاد مشابه استفاده از پلهاي عابر پياده برقي و يا بدون برقي ميباشد كه استقبال مردم از پلهاي برقي بيشتر ميباشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
برای سالمندان و معلولین باید آسانسور گذاشته بشه با نگهبان طوریکه هیچ قشر دیگه ای نتونه استفاده کنه. همینطور برای پلهای بی ار تی.
بزرگراه مدرس فاقد سيستم بي آر تي ميباشد بسيار ضروري است .مترو در مسير ديگري قرار دارد از خيابان شريعتي در شمال بسمت جنوب در هفت تير و بازار قرار دارد و مسافران خيابان وليعصر پارك وي و ظفر را تحت پوشش قرا نميدهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
همینطور صیاد شیرازی. جالبه که راه حل وجود داره ولی خبری نیست
"مهماندار از توسعه شبكه حمل و نقل عمومي و افزايش محدوده زوج و فرد در شهر تهران به عنوان راهكارهايي براي كاهش حجم ترافيك اين روزهاي پايتخت ياد كرده."

واقعا تجربه شما اینو نشون داده که زوج و فرد باعث کاهش ترافیک میشه؟!
همین طرح زوج و فرد که قرار بود موقت باشه و کم کم به مردم شهر تحمیل شد! نتنها تاثیری در کاهش ترافیک نداشته بلکه باعث بیشتر شدن ترافیک هم شده. بعنوان مثال در یک خانواده 4 نفره که هر 4 نفر گواهینامه رانندگی دارند و قبلا یک اتومبیل داشتن وقتی طرح زوج و فرد برقرار شد پس از مدتی اون یدونه ماشین شد دوتا ، حالا یکی زودتر از ساعت شروع طرح از طرح خارج میشه یکی هم در ساعت طرح تردد میکنه و در ساعات پایانی روز هم هرکدوم از دو اتومبیل در هر نقطه شهر میرن و میان و همینطور در اخر هفته (بماند که یکی از اون دو اتومبیل هم به صورت قاچاقی میتونه توی محدوده طرح حرکت کنه!)
و مواردی ازین دست که مثال بالا یک نمونه کوچک و ساده بود. افزایش ساعت طرح هم فقط بار ترافیک معابر مرزی طرح رو بیشتر کرده تا ساعات پایانی طرح که ناگهان حجم انبوهی از ماشین ها وارد اون بشن.
به نظر میرسه طرح زوج و فرد بیشتر جنبه تزئین داره تا کاربردی. اگر تهران رو با شهرهای هم رده خودش در دنیا مقایسه کنیم متوجه میشیم تهران حمل و نقل عمومی تقریبا نداره. متاسفانه بجای برقراری خطوط بی ار تی و ایجاد بستر مناسب، به توسعه ناوگان تاکسیرانی پرداخته شده در حالی که همه شهروندان مطلع هستن که تاکسی ها در ساعات اوج ترافیک و بارندگی محو میشن یا بصورت در بست کار میکنن! که مایه شرم ساری سازمان تاکسیرانی باید باشه که نیست!
امیدواریم مسئولان شهر تهران عزم جدی رو برای گسترش خطوط بی ار تی با بستر مناسب و همین طور مترو در تمام نقاط شهر به کار ببندند اگرنیت حل مشکل ترافیک هست و نه کسب درآمد از اون.
و من ا... توفیق
شهرداري در خدمت كارخانجات ماشين سازي سايپا و ايران خودرو ميباشد بهتر است بخش از هزينه هاي توسعه شبكه معابر از كارخانجات دريافت شود نه از محل جيب مردم و تراكم فروشي
جناب قناعتی
پلیس چه تقصیری داره؟ چرا فرار به جلو میکنی؟ زمانی که شهردار منتخب شما و دوستان تو کوچه 6 متری مجوز ساخت 15 طبقه رو میده باید به فکر ورود و خروج خودرو هم باشه دیگه مگه نه؟ مقصر خود شماهایی هستین که بدون تخصص نشستین بر صندلی مدیریت شهری و از ترافیک موندن هم عصبانی میشید. یه نگاهی به ساخت و سازهای بی اصول و قاعده شهر بنداز خداوکیلی متناسب با مجوز ساخت و ساز مدرسه هم ساخته میشه در همه جای شهر؟ پارک ,مراکز درمانی , مراکز تفریحی, اتوبان ,خیابان کجای این ساخت و سازها لحاظ میشن؟ دیشب اخبار 18:30 داشت وضعیت بحرانی مدارس منطقه 22 رو نشون میداد. لطفا فرار به جلو و عوام فریبی ممنوع.
در ساعت5 بعد از ظهر به بعد كه ترافيك گره خورده است در مسيرهاي شمال شهر علاوه بر اينكه سرويس عمومي حمل نقل مانند مترو و بي آر تي وجود ندارد نه تاكسي پيدا ميشه نه مسافر كش نه آژانسي . آنها هم حق دارند چون در يك مسافت كوتاه ساعتها بايد متوقف باشند و دستمزدي كمي در مقابل ساعتها اتلاف وقت دريافت كنند
در ساعت5 بعد از ظهر به بعد كه ترافيك گره خورده است در مسيرهاي شمال شهر علاوه بر اينكه سرويس عمومي حمل نقل مانند مترو و بي آر تي وجود ندارد نه تاكسي پيدا ميشه نه مسافر كش نه آژانسي . آنها هم حق دارند چون در يك مسافت كوتاه ساعتها بايد متوقف باشند و دستمزدي كمي در مقابل ساعتها اتلاف وقت دريافت كنند
لطفا متن ويرايش شده چاپ نمائيد:
در مسير بزرگراه 40 كيلومتري همت هيچگونه وسيله حمل و نقل عمومي يا مترو يا بي آر تي نيست چكار بايد كرد؟ . در فصول پائيز و زمستان كه طول روز كوتاه است بايد طرح ترافيك بجاي ساعت 5 بعد از ظهر به ساعت 3 بعد از ظهر و طرح زوج و فرد كه ساعت 7 بعد از ظهر ميباشد به ساعت 5 بعد از ظهر كاهش يابد تا مردم و بخصوص خانواده ها و خانمها زودتر به منزل برگردند تا ازدحام ترافيك صورت نگيرد .متاسفانه مسولان شوراي شهر به فصول سال و برنامه ساعت زوج و فرد و مشكلات خانواده ها توجه نميكنند و تعدادي مامور سرباز كم تجربه در مسيرها براي متوقف كردن حركت اتومبيلها در بعضي مسير بكار ميگيرند كه هيچ گونه مبناي فني و اصولي ندارد. در ساعت حدفاصل 2 بعد از ظهر تا 4 بعد از ظهر بزرگراهها ترافيك خيلي كمي دارند لذا بار ترافيك 5 به بعد را به ساعت 2 تا 4بعد از ظهر با هواي روشن انتقال دهند. همچنين در بزرگراه نيايش از منطقه 22 تا خيابان وليعصر بطول بيش از 15 الي20 كيلومتر نيز هيچگونه وسيله نقليه عمموي بي آر تي يا مترو نيست يا در مسير بزرگراه 20 اي 30 كيلومتري يادگار امام از جنوب شهر تا تقاطع شهربازي در شمال شهر نيز نه مترو وجود دارد نه سرويس عمومي بي آر تي . اينها همه درد مردم است
یجوری پیشنهاد و راهکار میدین انگار شهردار و شورای شهر و پلیس همه پای مانیتور منتظر نظرهای ما هستن!
علنا داره میگه کسی پای کار نیست و رها کردن موضوع رو
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
بلاخره بايد آنقدر نوشته بشه يا گفته بشه كه تكرار آن مسولان را تحريك نمايد كه فكر كنند و براي اجراي درخواستهاي برحق مردم اقدام نمايند
بزرگراه هاي يادگار امام - نيايش - مدرس - همت - صدر - حكيم و... همه اينها فاقد سيستم حمل ونقل عمومي از جمله بي آر تي هستند و بايد در زير مسير آنها مترو و بر روي آنها سيستم بي آرتي احداث شوند و سيستم مترو ما بسيار ناكافي و از نظر طراحي داراي ايرادات اساسي است همه آنها بشكل S اس لاتين طراحي و اجرا شده اند كه مردم را سرگردان كرده اند درصورتي كه متروهاي بسياري از كشورها بصورت شطرنجي است يا مسيرهاي مستقيم شرقي غربي يا شمالي جنوبي هستند
از انتشار نظرات مردم تشكر ميكنم و تلاش نمائيد نظرات بيشتر مردم چاپ كنيد تا به سمع و نظر مسولان و سياستگذاران برسد
زماني كه ميخواستند تونل رسالت افتتاح كنند شعار داده شد كه ديگر هيچ راهي بسته نيست چه شد . با انبوه توليدات كارخانجات سايپاو ايران خودرو ظرف مدت زمان كوتاه از ترافيك انباشته شد
چیزی که این روزها توجه من را خیلی جلب کرده تعداد زیاد اتومبیلهای با شماره پلاک شهرستان های مختلف و اغلب دور از شهر تهران هست. لطفا این قضیه را هم مد نظر قرار بدهید. ممنون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
از شهرستان برای مسافرکشی به تهران می ایند
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
ناشناسي كه ميگويد تعداد زيادي اتومبيل با شماره پلاك شهرستان در تهران وجود دارد بايد به اين ناشناس گفت كه خود شما هم شهرستاني هستي حالا عده اي زودتر به تهران آمده اند عده اي ديرتر اگر پول و درآمد نفت به تهران تزريق نميشد كه تهران امرزي به اين صورت نبود مردم خوزستان از نظر سوخت و تامين آب شرب در مضيقه هستند اما در تهران از شير مرغ تا جون آدميزاد پيدا ميشود و علت تراكم جمعيت در تهران اين است كه همه براي امرار معاش و زندگي بهتر مهاجرت ميكنند ولي در شهرستانها اغلب بيكار يا حاشيه نشين هستند
مترو را دریابید . هر چه در مترو سرمایه گذاری شود باز هم کم است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
اینقدر عشاق خودرو شخصی زیاد شده
تهران نفت ندارد، اما چند صد شرکت وابسته به وزارت نفت هستند که در تهران مستقر شده اند و هیچ کاری هم در این شهر ندارند!
ساختمان عظیم قطارهای مسافرتی رجاء(در تپه های عباس آباد) با بیش از 3 هزار نفر پرسنل در وسط تهران چه کاری برای انجام دادن دارند؟
چرا شرکتهای وابسته به وزارت نیرو به جای استقرار در مرکز کشور و مثالاً اصفهان باید در تهران باشند؟
وزارت کشاورزی در تهران چه کار دارد؟ آیا شیراز که بیشترین تولیدات کشاورزی را دارد، جای بهتری نیست؟
دهها سازمان فرهنگی در تهران باشند بهتر است یا در قم یا مشهد؟
و ...
راه حل کنترل ترافیک تهران افزایش ظرفیت مترو و گسترش شبکه راههای درون شهری نیست، راه حل آن تقویت زیرساختها در دیگر شهرهاست تا تمام سازمانها و نهادها و وزارتخانه ها و ... در تهران متمرکز نشوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
هزاران درود به شما
مشکل عرض خیابانها نیست. مشکل مردم پایتخت رعایت نکردن قوانین رانندگی است. در شهری که خود پلیس راهنمائی قوانین را نقض میکند ، چطور میشود از مردم عادی و عامی انتظار نظم و انضباط داشت.عملاً شهر تهران تبدیل شده به بزرگترین پارکینگ دنیا.با ساخت و گسترش خطوط مترو هم مشکل ترافیک حل نشد با زوج و فرد و افزودن ساعت منع تردد بازهم فرجی نشد. ترافیک شهری مدیریت علمی و کارشناسی نیاز دارد.خودرو شخصی مسافرکش است چون تاکسی کم است و درست کار نمی کند.حتی در بورکینوفاسو هم خودرو شخصی مسافر کشی نمی کند. تاکسی ها را به صورت آزانس تاکسی تلفنی مدیریت کنید تا در سطح شهر بدنبال مسافر پرسه نزنند، خطوط اتوبوس رانی را به صورت شعاعی و دایره ای مسیر تردد بدهید تا نیاز به تاکسی کمتر شود.مگر جمعینت نیویورک و پکن و توکیو و لندن از تهران بیشتر نیست؟ مدیریت ترافیک علم است و هنر نه شعار.
تقشه و ابزار گوگل باعث ترافیک و سر در گمی شده است !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
شهرداری میتونه به کمک دانشگاه امیرکبیر اپلیکیشن مسیریابی باتوجه به وضعیت ترافیک تولید کنه
اينكه هر روز شعار داده ميشود كه خودرو نبايد تك سرنشين باشد يعني افراد بايد مسافر كشي بكنند يا منظور ديگري است. بلاخره وقتي در مسيري وسيله حمل و نقل عمومي نيست يا فردي براي رفتن به سر كار بايد چند بار سوار و پياده تاكسي و مسافر كش شود البته اگر باشد و وقتش تلف شود درسته ؟ يا اينكه از وسيله شخصي استفاده كند؟ . هرشخصي با وسيله شخصي كه نميتواند به فكر اين باشد كه يك نفر كنار دستش از توي خيابان بردارد و سوار كند امروزها به افراد ناشناس كه نميشه اعتماد كرد و به ديگران ناشناس سواري داد .
به آقای رئیس پلیس اطلاع بدهیدصبح ها اکثرا در اطراف میدان آزادی پلیس دیده نمیشه ولی ترافیک و ازدحام خودرو تا دلت بخواد.
فکر نکنیم با راه اندازی خط مترو 6 و 7 هم مشکل ترافیک خصوصا در نواحی شمالی کم می شود. این روزا ترافیک اصلی برای دسترسی شمال شرق به شمال غرب هست (نیایش ، همت ، یادگار و ...) بنابراین کسانی که میخوان از شمال شرق به شمال غرب برن هم نمی تونن از خطوط آینده مترو استفاده کنند (چون باید با مترو بیان مرکز شهر و بعد برن شمال شرق یا غرب و میشه بیش از 20 ایستگاه مترو و حداقل 60 دقیقه) بنابراین ترجیه میدن از تاکسی و ماشین شخصی استفاده کنند.
اگر طرحی مثل کمربندی مترو که دور تا دور تهران رو بزنه و با خطوط تقاطع داشته باشه درست بشه قسمت عمده ای از ترافیک شهر کم میشه.

البته یادمون نره که این روزا خیلی ها حتی اگر هم همه مشکل حمل و نقل عمومی حل بشه ماشین شخصیشون رو میارن که تو مسیر بتونن مسافر بزنن و یه گوشه ای از خرج زندگیشون رو دربیارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
درست مثل نقشه متروی برلین. کمربندی فکر خیلی خوبیه. حتی میتونه روگذر باشه
یکی از عوامل ترافیک خود ماموران پلیس هستند که با تصمیمات موضعی ترافیک رو مختل می کنند. نمونه اش مامورانی هست که جریان ترافیک عبوری از رمپ ورودی به بزرگراه ها را کنترل می کنند
من خودم هر روز بیش از 15 دقیقه در زیرگذر قیطریه به صدر پشت ترافیک می مانم در حالی که در بیشتر موارد بار ترافیک صدر آنچنان هم سنگین نیست و علاوه بر آن کم کردن عرض خروجی می باشد که مانند یک قیف عمل می کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
آفرین یک همین صدر یکی پارک وی یکی کردستان به همت، ترافیک روونه ها ماشینا 10 دقیقه هم معطل نمی شن بعد آقا پلیسه احساس مسئولیت می کنه گنر بزنه میاد آنچنان گرهی میندازه تو ترافیک که تا 2٫5 ساعتم نمی شه بازش کرد
یعنی افزایش تعداد آپارتمان ها و برج های شمال شهر و افزایش تعداد ماشین ها هیچ تاثیری در ترافیک نداشته؟؟
خوش به حال خودم که ماشین ندارم و فقط با مترو و بی آرتی میرم، از همه هم زودتر میرسم!
زنده باد مترو!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
ببینم مترو هنوز هم دستفروش داره یا نه ؟
مهاجرت بي رويه به شهري كه براي سه ميليون نفر نه سي ميليون نفر تاسيسات زير بنايي دارد. اگر روند مهاجرت كنترل نشود در اينده همه ايران در تهران خواهند امد و يا نهايتا چنذ كلان شهر.
==
حتي بسياري از نمايندگان شهرستانها هم در تهران زندگي مي كنند.
اينكه هر روز شعار داده ميشود كه خودرو نبايد تك سرنشين باشد يعني افراد بايد مسافر كشي بكنند يا منظور ديگري است. بلاخره وقتي در مسيري وسيله حمل و نقل عمومي نيست يا فردي براي رفتن به سر كار بايد چند بار سوار و پياده تاكسي و مسافر كش شود البته اگر باشد و وقتش تلف شود درسته ؟ يا اينكه از وسيله شخصي استفاده كند؟ . هرشخصي با وسيله شخصي كه نميتواند به فكر اين باشد كه يك نفر كنار دستش از توي خيابان بردارد و سوار كند امروزها به افراد ناشناس كه نميشه اعتماد كرد و به ديگران ناشناس سواري داد .
زماني كه ميخواستند تونل رسالت افتتاح كنند شعار داده شد كه ديگر هيچ راهي بسته نيست چه شد . با انبوه توليدات كارخانجات سايپاو ايران خودرو ظرف مدت زمان كوتاه از ترافيك انباشته شد
از انتشار نظرات مردم تشكر ميكنم و تلاش نمائيد نظرات بيشتر مردم چاپ كنيد تا به سمع و نظر مسولان و سياستگذاران برسد
بزرگراه هاي يادگار امام - نيايش - مدرس - همت - صدر - حكيم و... همه اينها فاقد سيستم حمل ونقل عمومي از جمله بي آر تي هستند و بايد در زير مسير آنها مترو و بر روي آنها سيستم بي آرتي احداث شوند و سيستم مترو ما بسيار ناكافي و از نظر طراحي داراي ايرادات اساسي است همه آنها بشكل S اس لاتين طراحي و اجرا شده اند كه مردم را سرگردان كرده اند درصورتي كه متروهاي بسياري از كشورها بصورت شطرنجي است يا مسيرهاي مستقيم شرقي غربي يا شمالي جنوبي هستند
در ساعت5 بعد از ظهر به بعد كه ترافيك گره خورده است در مسيرهاي شمال شهر علاوه بر اينكه سرويس عمومي حمل نقل مانند مترو و بي آر تي وجود ندارد نه تاكسي پيدا ميشه نه مسافر كش نه آژانسي . آنها هم حق دارند چون در يك مسافت كوتاه ساعتها بايد متوقف باشند و دستمزدي كمي در مقابل ساعتها اتلاف وقت دريافت كنند
شهرداري در خدمت كارخانجات ماشين سازي سايپا و ايران خودرو ميباشد بهتر است بخش از هزينه هاي توسعه شبكه معابر از كارخانجات دريافت شود نه از محل جيب مردم و تراكم فروشي
بعضي از مشكلات ترافيكي تهران نرم افزاري يا فرهنگي است كه الاح آن زمانبر است و بخش عمده اي هم سخت افزاري است مانند نبودن سرويس حمل و نقل عمومي سريع السير مانند مترو و مسيرهاي اتوبوس بي ار تي باندازه كافي .درحال حاظر با توجه به نبودن كافي وسايل مذكور مردم تشويق به خريد اتومبيل و استفاده از وسيله نقليه شخصي ميشوند
با این همه تراکمی که آقایان شهردار و مسئول شهری و کشوری برای درآمد بیشتر فروختن. معلوم هست ترافیک همین میشه و مطمئن باش بدتر هم میشه. مثال ساده، کوچه ما قبلن از سی تا خونه موجود سه تا خونه سه طبقه بودن بقیه همه دو طبقه یا یک طبقه بودن اما اللان هر سی تا خونه چهار طبقه هستن و همه هم ماشین دارند. فروش تراکم فروش تراکم
تصمیمات غیر کارشناسی در حوزه ترافیک مثلا در خیابان نظام آباد با برعکس کردن جهت خیابان وحیدیه بار ترافیکی عجیبی به این خیابان وارد کرده اند و مسلما در بقیه نقاط شهر نیز همچین مثالها و تصمیمات خلق الساعه فراوان یافت می شود... صبح ها ساعت 7 تا 9 و عصرها از 5 تا 8 شب سری به ایستگاههای بی ار تی خط 1 بزنید ببینید صف های طولانی و بی نظمی اتوبوس ها را که ناگهان 5 اتوبوس قطاروار می آید و بعدش 20 دقیقه معطلی، یعنی واقعا توان مدیریت یک خط اتوبوس هم نیست؟؟؟؟؟؟ با این شرایط چرا نباید ماشین شخصی استفاده شود؟؟؟؟
ترافیک و آلودگی هوای تهران جزوه شرایط زندگی در تهران است
فقط یکروزبرای تست پلیس رو از چهار راه ها بردارید و چراغ هارو چشمک زن کنید ببینید همه چیز عادی میشه. خیابان ولیعصر چراغ قرمز فاطمی هر بار چشمک زن میشه ترافیک روان رو شاهد هستیم ولی هربار پلیس حضور داره و یا چراغ قرمز وجود داره ترافیک اونقدر سنگین میشه که به خیابان زرتشت کشیده میشه. نمیدونم چرا اینجوری میشه ولی فکر کنم به خاطر عدم آموزش صحیح در برخورد با ترافیک به نیروی راهنمایی و رانندگی باشه
پاسخ ها
صمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
با چشمك زن شدن چراغها بشدت مخالفم زيرا ببخشيد بسياري از مردم فرهنگ لازم را ندارند و تصادفات تقاطع ها زيادتر ميشود و براي مثال در موارديكه كه چراغها خراب ميشود يا چشمك زن فقط عده اي كه فرهنگ ندارند سو استفاده كرده و با رانندگي لائي رفتن خودشان از ترافيك نجات ميدهند اما ترافيك گره ميخورد ووضع بدتر ميشود
تهران رو دیگه هیچ کاریش نمیشه کرد. باید پایتخت عوض بشه. کلی از جمعیت برای کار و تحصیل و درآمد و به خصوص "با کلاس" شدن!!!!! به پایتخت جدید میرن و تهران متعادلتر میشه. هیچ راه حل دیگه ای هم نداره. چون اینجوری همه دودستی چسبیدن به تهران و هیچ کس هم از جاش تکون نمی خوره.
مقام محترمی فرموده اند که گره ترافیکی بخاطر حلول ماه ربیع است . کمی صبر کنید چیزی از ماه نمانده.
وسعت خیابانهای اصلی به نسبت سطح شهر بسیار کم میباشد و یکی از دلائل تراکم خیابانهاست. از سوی دیگر وجود کیلومترها خیابان فرعی و کوچه و پس کوچه برای کسانی که میخواهند از وسائط نقلیه عمومی استفاده کنند مشکل زا میباشد و این مسائل به توسعه غیر اصولی شهرها برمیگردد که در حال حاضر تنها راه افزایش سطح معابر از طریق تونل سازی ،پلهای هوائی و مونوریل میباشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
دقیقاً . اگر بخواهی از خانه ات به وسیله نقلیه عمومی دسترسی پیدا کنی کلی مسافت را باید طی کنی
از ساعت5 بعد از ظهر به بعد كه ترافيك گره خورده است در مسيرهاي شمال شهر علاوه بر اينكه سرويس عمومي حمل نقل مانند مترو و بي آر تي وجود ندارد نه تاكسي پيدا ميشه نه مسافر كش نه آژانسي
درکنار همه این پیشنهادها لطفا دولت یه فکری برای سرویس ادارات کنه. اگه سرویس باشه خیلی از کارمندها دیگه وسیله نقلیه شخصی استفاده نخواهند کرد و این در پیک ترافیک موثر هست.
بعد از نهائئ شدن انتشار نظرات مردم تصويري از اين نظرات براي تصميم گيران شوراي شهر شهرداري وزارت كشور و شوراي عالي ترافيك ارسال نمايئد شايد در بهبود و تحقق خواسته هاي مردم اثرگذار باشد
ترافيك سنگين تهران علاوه بر اينكه بر سلامتي مردم تاثير ميگذارد ميليونها ليتر بنزين در طول شبانه روز دود ميشود كه اينها همه سرمايه هاي مردم و كشور ميباشد و بجاي دود كردن بنزين ميتوان با اجراي سيستم همگاني ريلي و بي آر تي صرفه جوئي بسياري در مصرف بنزين نمود و آنرا صادركرد كه منبع ارز آوري و درآمدخوبي براي كشور ميباشد
زماني قرار بود در زير بزرگراه حقاني از همت تا تقاطع با بزرگراه چمران تونل احداث شود كه ميتوانست بخشي از ترافيك بزرگراههاي مدرس و همت و جهان كودك را حل كند ولي از اجراي آن خبري نيست حتي چندين تونل ديگردر زير ساير بزرگراهها مطرح شد ولي در حد حرف باقي ماند
فرهنگو ولش کن
میگن هر چی پولدارتر بیفرهنگتر

نصف ترافیک این روزا به خاطر دوبله سوبله واستادنه
که از ماشینای گرون قیمت شروع شد
ظاهرا بعضیا هم روسون نشد به اونها تذکر بدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
عزیزجان تو خیابونا جای پارک نیست یا ممنوعه، خدا رو شکر تو شمال شهر یه پارکینگ جادار درست و حسابی ام نیس، ملتم هزار جور بدبختی و گرفتاری دارن مریض دارن درد دارن ماشیناشونو کجا بذارن؟ با مترو؟! نه عزیزجون صبح ساعت 7٫5 برو مترو ببین می تونی سوار شی یا له می شی بعد بگو مترو، فک کن تو اون فشار یه پیرمرد مریض یا یه خانوم بچه بغل بخواد سوار شه
خيابان ميرداماد كه از خيابان شريعتي در شرق شروع ميشود تا تقاطع خيابان وليعصر بصورت دوطرفه و دوبانده ميباشد اما در محل تقاطع با خيابان وليعصر در كنار پمپ بنزين فقط بسمت شمال خيابان وليعصر خروجي دارد و در تمام طول روز در اين محل با ترافيك سنگين وليعصر مواجه ميباشد و روبروي خيابان ميرداماد در تقاطع با وليعصر خيابان يك طرفه غرب به شرق يعني خيابان نجفي واقع شده كه ازسمت بزرگراه كردستان واقع در غرب همين خيابان بسمت شرق يعني خيابان وليعصر يك طرفه ميباشد. درصورت تعريض خيابان نجفي كه اغلب ساختمانهاي نيروي انتظامي در دطرف آن ميباشد و دوبانده نمودن آن كه مسافتي در حد 300 تا 400 متر ميباشد ميتوان ادامه ميرداماد را با احداث يك زير گذر در زير خيابان وليعصر موجب تخليه بسيار زيادي از ترافيك ميرداماد به بزرگراه كردستان شود كه موجب تسهيل رفت و آمد در طول شبانه روز شده و ترافيك خيابان وليعصر هم بشدت كاهش خواهد داد.
با احداث خطوط بي آر تي در مسير بزرگراههاي اصلي تهران مانند همت -صدر -نيايش- مدرس -يادگار امام و...ميتوان از اين خطوط براي ساير وسايط نقليه اصطراي مانند آتش نشاني - آمبولاس ، پليس و حتي سايرارگانها و مقامات بصورات اورژانسي در طول شبانه روز استفاده نمود تا در مواقع ترافيك سنگين سريعا اينگونه وسايط ضروري به مقصد برسند و در كنار آن مردم با بس آر تي نيز استفاده نمايند و از وسايل نقليه شخصي كمتر استفاده كنند.
با توجه به گستردگي نظرات و استقبال مردم از مطالعه و اظهار نظر مختلف لطفا اين خبر تاچند روز از ستون اخبار صفحه اصلي حذف نكنيد تا نظرات بيشتري از خوانندگان ارسال و درج شود كه بسيار مفيد خواهد بود
هزینه واسه حل مشکل ترافیک و آلودگی تهران یعنی آفتابه خرج لحیم کردن یعتی بی فایده است اگه پایتخت رو عوض کنید بیشتر میصرفه
کاملا مشخص هست که خطوط بی آر تی تحت فشار راننده های تاکسی طوری در نظر گرفته شده که کاملا بی خاصیت شده.
یک مثال ساده بی آر تی رسالت به راحتی می تونه تا مصلا کلی مسافر رو جابجا کنه و اون جا اگر یک پایانه بسازند کلی از مردم از همون جا به سمت غرب ادام مسیر بدند.
اما تو مصلا یک بی نظمی اساس شاهدیم که خودش شده عامل ترافیک .
یا به راحتی می شه کل شرق بغرب و بر عکس رو بی آر تی کشید و بی آر تی اصولی در حالی که همین بی آر تی تو جا هایی می ره تو ترافیک.
کلا معلومه ما اینکاره نداریم تو تهران که هر روز ترافیک بدتر بدتر می شه
خواهش دارم از مسولین که چند تا مشاور کار درست از کشورهای پیشرفته بیارند بلکه گره ترافیکی باز شه
واقعا چرا مسئله ترافیک حل نمیشه هر روز داره بدتر میشه نظر سنجی میشه تو تمام سایتها مطبوعات تیتر خبر ترافیک زده میشه ولی چرا حل نمیشه ؟؟؟ چقدر باید و تا کی مردم حالا چه با خودرو شخصی و عمومی تو ترافیک بمونن ؟؟ یه مواقعی جا برای تردد موتور هم نیست جالبه همه چراغهای راهنمایی در صبح و خصوصا عصر زمانهاش تغییر میکنه همش شده مصرف سوخت و استهلاک ماشین وقتی طرحی مثل زوج و فرد جواب نمیده چرا صحبت از گسترش این طرح میشه ؟؟ خوب گسنرش طرح زوج و فرد افزایش خرید خودرو هر کس بتونه یه خودرو زوج میخره یه فرد کماکان که الان اینجوری شده تمام بزرگراههای شهر از ساغت 5 عصر تا 9شب واقعا قفل میشه و وقتی مردم به منزل میرسند خسته و با اعصاب به هم ریخته و از همه بدتر مشکل جای پارک چراغهای راهنمایی در عصر چرا زمانش تغییر میکنه چراغ پارک وی چراغ نیایش به ولیعصر چراغ تقاطع حافظ جمهوری علت چیه خوب پس مردم این همه هزینه میکنند خودرو میخرند در چه زمانی باید استفاده کنند؟؟؟؟ پول بیمه عوارض داده بشه ولی خودرو بیرون نیاریم ناوگان حمل و نقل عمومی چقدر توان جا به جایی مسافر رو داره چه مترو چه اتوبوس چه تاکسی که مترو صبح و عصر جای سوزن انداختن نیست تاکسی که هوا تاریک میشه اکثرا میشه دربست اتوبوس هم که بماند بعد با کوچکترین بارش باران یا برف خیلی بدتر میشه
ضمن عرض سلام وخسته نباشید اشعار می دارد مشکل ترافیک کشور بیشتر مدیریتی است که مدیران محترم دست اندر کار بیشتر در صدد هستند بررسی مشکل پردا خته و کمتر اقدام می نمایند. به عبارت روشنتر به علت دست داشتنن ارگانهای مختلف دولتی و خالی بود یک اطاق فکر فعال که بتواند نظرات کارشناسان خارج از ارکانهای دست اندر کار را جمع آوری و مورد استفاده قرار دهد " باعث گردیده این کلاف سر در گم هر روز بجار باز شدن , پیچیده تر شود. امید است مسئولان مخترم با استقاده از نظزرات کارشناسان مختلف این مشکل را حل نمایند. در صورت لزوم اینجانب که به بیش از 100 کشور دنبا سفر داشته آمادگی دارم تا نظرات کارشناسی خود را ارائه نمایم. با تشکر خداوردیان
پاسخ ها
اميد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
آقاي خداورديان بهتره كه نظرات كارشناسي در اينجا بيان كنيد مردم كه غريبه و بيگانه نيستند نظرات اينجا مطرح كني جمعيت بسيار زيادي مشاهده ميكنند وهركس نميتواند تلفني با شما تماس بگيرد و نظرات شما را گوش كند ولي ارائه نظرات در تريبون سايت تابناك همه مردم نظر شما مي ببينند و مفيد تر از شنيدن نظرات شما براي تعدادي افراد خاص ميباشد ودر تبادل نظر با نظرات مردم ايده شما چكش كاري ميشود
خلایق هر چه لایق. ناراحتید ؟ تهران زندگی نکنید!
از اجراي خطوط مترو 8 و 9 كه در برنامه خطوط متروي تهران بوده چه خبر؟ اگر مقام مسولي در اين زمينه اطلاعي از آغاز اجراي آنها و مسيرشان دارد اطلاع رساني نمايد چون از زمان آغاز اجرا تا بهره برداي از آنها چندين سال طول خواهد كشيد
بصورت اجمالی سه راه برای کاهش ترافیک بیشتر وجود ندارد.
1- کاهش تعداد اتومبیل در سطح خیابانها و معابر
2- افزایش سطح معابر و خیابان برای سهولت رفت وآمد و توزیع اتومبیلها در سطح شهر.
3- افزایش مترو در درجه اول و سپس حمل ونقل عمومی ارزان وفراوان.
در حالیکه ما هر روزه تعداد ژیادی آهن پاره بعنوان اتومبیل تولید و ردانه سطح سهر میکنیم. این تعداد اتومبیل احتیاج به سطح و فضا برای رفت وآمد دارند که نه تنها این گسترش معابر را نداریم ویا اگر داریم متناسب با ورودی خودروها نیست، خیابانها را با طرحهایی که صرفا درآمد زایی از آن مد نظر است بر روی ترذ خودروها میبندیم.. توجیهات خنده داری هم برای این مسدود کردن معابر داریم. مانن جلوگیری از آلودگی در مرکز شهر و ..... گویی آلودگی ناشی از تردد خودروها در حول و حوش محدوده ها تولید نمیشود یا اگر شد به نقاط دیگر نمی رسد. فکر میکنید این طرزبرخورد با مشکلات ما را به جایی برساند؟
فقط متروي گسترده واينكه همه جا مترو داشته باشه كه وقتي ادم از خونش مي خواهد برود جايي دم در خونش ايستگاه مترو باشه سوار شه ديگه خيلي ها از ماشين خودشون استفاده نمي كنند ومشكل ترافيك حل ميشه
"ابوالفضل قناعتي، عضو هيات رييسه شوراي شهر يكي از همين مديران است كه با انتقاد از ترافيك بسيار سنگين و گره خورده عصرگاهي خيابان‌هاي تهران اعلام كرده موضوع ترافيك غيرطبيعي اين روزهاي پايتخت در كميسيون عمران بررسي خواهد شد و براي دومين بار به پليس تذكر داده خواهد شد."

به نظر شما این اظهار نظر یک مدیر تصمیم ساز شهر تهران فاجعه نیست؟!
آقای مدیر آیا شما این رویداد را غیر طبیعی می بینید ؟ آیا منظور شما این است که این یک رخداد ناگهانی است؟ یه نظر شما روندی پشت این رویداد وجود نداشته است؟
آیا تکرار هر ساله این مشکل نشان از یک مساله سیستمی نیست که شما حتی قادر به تعریف آن و شرح ابعاد و حدود مساله نیستید؟
به نظر شما در این کمیسیون به راه حلی هم خواهید رسید؟
آیا این پدیده غیر طبیعی به قول شما تنها متوجه یک دستگاه و آنهم پلیس است؟
چقدر ساده اندیشید!
آیا این یک مساله ساده است یا پیچیده؟ واقعا تذکر به پلیس راه حل شماست؟
لطف کنید فقط بگویید حل اینگونه مسائل به چه دانشهایی نیاز دارد ؟
19 نظري كه در دست بررسي است هم منتشر و چاپ كنيد
حذف كردن سرويس ادارات بزرگترين اشتباه بود. با داير نمودن مجدد سرويس اياب و ذهاب براي ادارت با جمعيت بيش از 50 نفر خيلي از بار ترافيك كم ميشه. البته اين فقط يك كار از هزاران كاريه كه بايد براي حل مشكل ترافيك انجام بشه.
همه چی از خود مردم شروع میشود کسانی که دسترسی به وسایل حمل ونقل عمومی دارند از خود رو استفاده نکنند دولت وسایل حمل و نقل عمومی را زیاد کند
اصل کلی اجتماعی : همه چیز یک اجتماع به همه چیزش می آید.
در کوتاه مدت طرح زوج و فرد و جلوگیری از تردد خودرو های تک سرنشین با قدرت و بدون اغماض اجرا بشه، تعداد اتوبوس ها افزایش پیدا کنه و برای درازمدت پایتخت عوض بشه ! والا تلف شدن وقت و نابودی اعصاب و مرگ و میر بر اثر الودگی در زمستانها بیداد خواهد کرد
نه فقط در بخش ترافیک در سایر حوزه های اجتماعی ، اقتصادی ، اشتغال ، درمان و غیره وغیره ، هرسال از سال قبل و حتی هر روز از روز قبل اوضاع بدتر و بدتر میشه و امیدی به بهبود اوضاع نیست و همگی هم برای خودمان آسمون ریسمون میبافیم که بعله آقا، اگر فلان طرح اجرا بشه یا بهمان طرح اجرا نشه کارها درست میشه!!
از ميان اين همه نظر ارائه شده يك نفر از شوراي شهر شهرداري مترو و شوراي عالي ترافيك نيامده نظر بده كه اين نظرات مشاهده شد و يا اينكه اين نظرات در كميسيون خاصي بررسي ميشود يا پاسخي به نظرات مردم از جمله احداث خطوط متروي 8 و 9 و يا احداث تونلهاي زير بزرگراه حقاني كه قبلا قولش داده بودند يا احداث بي آر تي در مسيربزرگراه همت كه قبلا گفته بودند پاسخ دهند. تا دير نشده براي احترام به نظرات مردم ارگانهاي زيربط پاسخ دهند
پيشنهادي به سربازاني كه در بعد از ظهر ها در زمانهاي مختلف جلو مسير ماشينهاي باند كندرو را ميگيرند و هيچوقت جلو باند ماشينهاي باند هاي تندرو را نميگيرند بايد عدالت رعايت شود و باندهاي عبوري كنرو و تند رو هردو بايد بگيرند تا ترافيك كل مسير خلوت شود نه اينكه فقط مسيرهاي كندرو را بگيرند دراين صورت يك نوع تبعيض ميباشد باند كند رو راه ديگري ندارد كه منتظر باشند باند تند رو در تمام طول روز آزاد باشد اما باند تندرو به مسيرش ادامه دهد درحالي كه بيشترين ترافيك مربوط به باند تندرو ميباشد لطفا اين مسئله راهنمائي ورانندگي و كارشناس پليس به ابن مسئله نيز توجه كنند مدتي در مسير شرق به غرب در محدود پلهاي فجر همت به مدرس غرب چراغ راهنمائي بود اين چراغها بهتر از راهبندان و جلو ماشين گرفتن بوسيله افراد ميباشد
چرا مسولين براي تعريض خيابان جلفا در حوالي پل سيد خندان كه كوچه بسيار كم عرضي است اقدام نميكنند اين مسير داراي طول نسبتا كم تا بزرگراه رسالت دارد وعرض آن قبل و بعد از فرهنگسرا بسيار كم ميباشد اما تلاش مقامات و مسولين شهرداري ناحيه مذكور ميطلبد . اين مسير بسيار پر ترافيك و متراكم ميباشد درصورتي كه با صرف هزينه كم و استملاك تعدادي واحد املاك ميتوان آنرا استملاك و به تعريض آن پرداخت تا ترافيك اين قسمت كه در بن بست قرار دارد آزاد و روان شود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر