بازدید 46593

از عکس اختصاصی با آوارهای پلاسکو تا صف‌های اهدای خون؛ چه باید کرد؟!

جمع زیادی از هموطنانمان در تهران در پاسخ به یک فراخوان غیر رسمی، در مراکز انتقال خون حضور یافتند تا به سهم خود، به آسیب دیدگان و مجروحان رویداد تلخ امروز در تهران یاری برسانند. درست در زمانی که از محل حادثه خبر می‌رسید ازدحام جمعیت مانع از امدادرسانی و انجام امور مرتبط شده است!
کد خبر: ۶۵۸۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰ 20 January 2017
جمع زیادی از هموطنانمان در تهران در پاسخ به یک فراخوان غیر رسمی، در مراکز انتقال خون حضور یافتند تا به سهم خود، به آسیب دیدگان و مجروحان رویداد تلخ امروز در تهران یاری برسانند. درست در زمانی که از محل حادثه خبر می‌رسید ازدحام جمعیت مانع از امدادرسانی و انجام امور مرتبط شده است! تصاویری متناقض از مردمی که در یک روز هم زشتی را به اوج ‌رساندند و هم زیبایی را!

به گزارش «تابناک»، سرانجام صبحی که با اعلام آتش سوزی پلاسکو برای اهالی خیابان جمهوری تهران، محدوده چهارراه استانبول شروع شده بود، به شب رسید و آن گونه که اخبار نشان می‌دهد، اطلاعات جدیدی در خصوص این رویداد تلخ، به ویژه آمار مجروحان و جان باختگان احتمالی آن در دست نیست؛ اما چیزی که از این حادثه برای آینده به یادگار می‌ماند، نه این حادثه و ابعاد آن، که نمایش خصلتی زشت است که مدتهاست بدان مبتلاییم.
 
از عکس اختصاصی با آوارهای پلاسکو تا صف‌های اهدای خون؛ چه باید کرد؟! 
 حضور عجیب شمار زیادی از مردم در محل حادثه 
آفتی که از روز تجهیز تلفن‌های همراه به دوربین های دیجیتال، به آن مبتلا شده‌ایم و توسعه اینترنت، شبکه های اجتماعی و نرم افزارهای ارتباطی به آن دامن زده است. بلایی که تمای جهانیان را تحت تأثیر قرار داده، ولی در کشورمان نمود و بروز بسیار پررنگ تری دارد. شاید از این روی که ما ایرانیان یا چیزی را جدی نمی‌گیریم و یا از آن سوی بام افتاده و خودمان را وقفش می‌کنیم.

وقف امثال تلگرام و اینستاگرام که برای تولید و بازنشر محتوا در آن، به شکلی کاملا محسوس با یکدیگر رقابت داریم و تلاش می‌کنیم از هیچ سوژه‌ای به سادگی نگذشته و حتما تصویرش را ثبت نماییم؛ تلاشی جمعی که موجب شده تعداد دوربین‌های نشانه رفته به سمت سوژه‌های مختلف به شکلی چشمگیر زیاد باشد؛ خواه صحنه جان باختن جوانی باشد که دز نزاعی چاقو خورده و روی زمین افتاده، خواه صحنه آویزان شدن فردی از پنجره ساختمان و خواه لحظه رقم خوردن تصادفی خونین.
 
 از عکس اختصاصی با آوارهای پلاسکو تا صف‌های اهدای خون؛ چه باید کرد؟!
حضور افراد دوربین به دست روی خودروی آتش نشانی برای ثبت حادثه!
 
صحنه‌ای که امروز بار دیگر، آن هم در مقیاسی بزرگ به تصویرش کشیدیم. زمانی که سازه 53 ساله پلاسکو می‌سوخت و مأموران آتش نشانی و دیگر نیروهای اعزام شده به منطقه می‌کوشیدند مهارش کنند و جمعیتی بزرگ، برای دیدن منظره و تصویربرداری از آن، آن هم از نمای نزدیک، با یکدیگر رقابت می‌کردند. آنقدر که سقف یکی از خودروهای آتش نشانی پر شده بود از افراد دوربین به دست.

اوضاع و احوالی که با ریزش این سازه و رقم خوردن اتفاق شومی که در تاریخ ثبت خواهد شد، تشدید شد تا تمامی مسئولانِ حاضر در محل رویداد، توضیحات خود درباره حادثه را با یک درخواست مشترک از مردم آغاز کنند: «از مردم می‌خواهیم از ازدحام در محل آتش سوزی ساختمان پلاسکو خودداری کنند.»
 
از عکس اختصاصی با آوارهای پلاسکو تا صف‌های اهدای خون؛ چه باید کرد؟! 
درخواستی که به واسطه برخی افراد سرشناس و خبرنگارانی که در جریان ماوقع قرار گرفته بودند، به انحای مختلف در شبکه های اجتماعی تکثیر می‌شد؛ اما تأثیری در صحنه وقوع رویداد نداشت. آنقدر که برای مدیریت محل حادثه ورود یگان هایی از ارتش و محصور کردن محدوده با فنس و داربست در دستور کار قرار گرفت.

همه این اتفاقات در حالی رخ می‌داد که شماری از هموطنانمان در پاسخ به فراخوانی که در برخی شبکه های اجتماعی منتشر شده بود، راهی مراکز انتقال خون در سطح پایتخت شده بودند تا مجروحان احتمالی رویداد از این بابت مشکلی نداشته باشند؛ فراخوانی که البته واقعی نبود اما بسیاری به آن لبیک گفته بودند.
 
از عکس اختصاصی با آوارهای پلاسکو تا صف‌های اهدای خون؛ چه باید کرد؟! 
صف تشکیل شده برای اهدای خون در یکی از مراکز انتقال خون
 
رویدادی دل گرم کننده که حتی دست اندرکاران سازمان انتقال خون را نیز با مشکلاتی مواجه کرد و اصطکاک هایی را نیز زمینه ساز شد؛ اما از این روی جالب توجه بود که شباهتی با ازدحامِ مشکل آفرین در محل رویداد نداشت. گویی دو واکنش مختلف از دو ملت متفاوت را شاهدیم که برای یکی شان جان افراد ارزشی ندارد و برای دیگری، بنی آدم اعضای یک پیکرند!

تناقضی عجیب که نمی‌دانیم در جای دیگری از جهان نیز دیده می‌شود یا خیر؛ اما مطمئنیم که شایسته ملت ما نیست و باید تغییرش دهیم. به این صورت که در قبال زشتی های آن سکوت نکرده و بکوشیم هر یک به سهم خود برای زدودنش تلاش کنیم؛ تلاشی که گام نخست آن زنهار دادن آشنایانی‌ است که می‌دانیم در رویداد امروز خود را به محل حادثه رسانده بودند تا با آتش و آوار عکس یادگاری گرفته و در کار مأموران سرک بکشند.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱۲۸
فقر فرهنگی
فقط همین
بیشعوری تا چه حد آخه !!!!!!
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
بی شعوری به نهایت ... واقعا به نظرم وقتشه که کمی به این ضعفهای فرهنگی خودمون بپردازیم ... مدتهاست سیاستمداران بنا به سیاست تحمیق همینطور از مردم ما تعریف کردند جوری که خودمون باورمون شده خیلی خوب هستیم ... یادمه یه زمانی تو استادیوم آزادی، 100 هزار نفر فحشهای بوق دار می دادند، اونوقت مجریان تلویزیون می گفتند عده معدودی تماشاگرنما!! ... بعید میدونم کسی باشه که همه این جمعیت تو عکسها رو تماشاگرنما حساب کنه. این جمعیت انبوه یه زنگ خطری باید باشه برای ما ... کاش سیاستمدار صادقی پیدا بشه که در مورد صفاتی مانند بی شعوری، بی کفایتی، بی مسئولیتی، طلبکار بودن همیشگی از عالم و آدم، اظهار نظرهای به ظاهر عالمانه در همه زمینه های دنیا و ... با مردم ما صادق یاشه
اینقدر توی صدا و سیما تعریف الکی میشه اقا بیایید ما الان چه وضعیتی داریم باید اموزش بدیم ما خوبیهایی داریم مثل بقیه مردم دنیا اما داریم بسمت تشدید بدیهایی میریم که بنیاد جامعه را سست کرده ادمهای دلسوز بهر طریق باید زنگهای خطر بصدا دراورند تهدید جدی داریم میشیم از درون
مردم و ملت عجيبي هستيم !!
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
عجیب + خودخواه + طلبکار + بی مسئولیت + بی شعور ... اکثر الناس لا یشعرون
این عادت زشت همیشه در مردم ما بوده و منشاء آن بی کاری و فضولی است. اگر دو ماشین در بزرگراه تصادف مختصری بکنند و متوقف شوند ۵۰ تا ماشین برای تماشا توقف می کنند و راه را مسدود می کنند. اما در چنین شرایطی پلیس کجاست؟ آیا نباید در این مواقع دست از سر حجاب و موتور سیکلت زنها بردارد و کمی هم به کارهای کم اهمیت تر بپردازد؟!
یکی از اصلی ترین عوامل بروز این فجایع و مصیبت ها , وجود نهادهای موازی کار که حاضر به پذیرش مدیریت واحد نیستند می باشد.

هدف از تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور همین موضوع بود اما در عمل شاهد هستیم این نهاد که نام پر معنا و تمام کننده ای را به یدک می کشد در عمل هیچ کاره است.

چرا که ساز و کاری برای این سازمان وجود ندارد بعنوان مثال بعد از وقوع فاجعه ملی آتش سوزی ساختمان پلاسکو , مهندس نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و پیرهادی عضو شورای شهر تهران و دکتر کولیوند رئیس اورژانس کشور در برنامه بررسی سیر بحران ساختمان پلاسکو در شبکه خبر حضور داشتند زمانی که پیرهادی ( در پاسخ به خانم شریفی مجری برنامه که پرسید چرا این ساختمانها را قبل از وقوع فاجعه پلمپ نمی کنید؟ ) اعلام کرد بیش از 40 درصد واحدهای تجاری خیابان جمهوری اسلامی نا ایمن هستند مهندس نجار برای اولین بار بود این آمار را شنید در حالی سازمان مدیریت بحران کشور دارای معاونتی با عنوان پیش بینی و پیشگیری از وقوع حوادث می باشد

لذا همین برنامه به سادگی نشان داد مشکل اساسی کشور یعتی وجود نهادهای موازی کار و عدم پذیرش مدیریت واحد وجود دارد و هر نهادی ساز خودش را می نوازد

در حالی که وزیر محترم کشور باید شرح وظایف و اختیارات سازمان مدیریت بحران کشور را برای همه نهادها بازتعریف کند و جلسات هماهنگی بین مجلس و دولت و قوه قضاییه و ناجا و ارتش و سپاه و بسبج و آتش نشانی و رئیس اورژاتس کشور و اتحادیه همه صنوف برگزار کند

....تا ضمن آسیب شناسی موضوعات خطرآفرین تمهیدات لازم و ساز و کار برطرف نمودن آنها قبل از وقوع تحت مدیریت واحد توین و پیاده سازی شود.
هر وقت رانندگیمون درست شد و توی رانندگی تونستیم صبر پیشه کنیم و حق بدیم به بقیه، بقیه چیزامون هم خود به خود درست میشه. مطمن باش
حتما با همین فرمون(سرانه مطالعه و هزینه های فرهنگی و اموزشیو ...) برویم موفق میشویم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
جای همه این ها همه هیکلمون رو جراحی پلاستیک می کنیم تا مشتری بیشتر بشه .
ایرانی ها یا دیوانه اند یا دارن دیوانه میشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
هر دو
چرا باور نداریم که جایآموزش خیلی از رفتارهای اجتماعی در کتاب های ابتدایی است بجای اینهمه کتاب سبز و سرخ و خیلی سبز و خیلی سفید و خیلی خیلی فلان بهتر است رفتارهای صحیح انسانی در کتاب های درسی بر محور رفتارهای مدنی تدریس و توصیه کنیم
دوست دارم با مشت بزنم تو دهن اون کسی که وایساده خندان عکس سلفی میگیره از حادثه
مردم ایران به حمدالله همیشه در صحنه حاضرن. البته همیشه در صحنه هستند. ابن رو همه باید بدونن و بهش توجه کنن.
تاسف برانگیز
مشکل از جایی شروغ شد که دروازه شهر به روی هر ننه قمری باز شد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
دروازه هاي كشور هاي ديگه چي ؟
بنظرم عکس و فیلم را در رسانه ها پخش کرده تا مردذم قضاوت کنند و افراد را بهتر بشناسند بلکه در موارد بعدی اینگونه نباشند
اجازه بدید باهاتون مخالفت کنم.برخلاف انچه که گفته میشه ما ملتی با فرهنگ ۲۵۰۰ساله هستیم اما واقعیت میدانی اینه که ما ملتی جهان سومی با فرهنگ جهان سومی هستیم ووقتشه برای این مساله فکری کنیم.دوربینها امروز بیفرهنگی ما رو به خودمون نشون دادولی این موضوع قبل از اومدن دوربینهای موبایل هم وجود داشته.رانندگی ما وقفل شدن جاده ها زمان پیک سفر،جمع شدن دور مصدوم حادثه در خیابان،بند اوردن خیابان برای بهتر دیدن صحنه تصادف وامثال اینها رو خودم قبل از فراگیر شدن موبایل دوربین دار به چشم دیدم.اومدن این شبکه ها باعث بالا رفتن اگاهی مردم شده و زشتی کارهامون وقتی از دریچه دوربین نگاه میکنیم مشخص میشه.این تلنگری برای مسئولین فرهنگی ومذهبی کشور هم باشه که در کنار اموزش علوم دینی اموزشهای فرهنگی در مسایل امروزی به نسل جدید بدن تا حداقل نسل بعدی ما اینطور بار نیاد.در ضمن اگر راجع به زلزله بم تحقیق کنید اتفاقاتی بسیار ناگوارتر از سلفیهای امروز افتادواون زمان اصلا موبایل دوربین دار نبود
من فکر میکنم تصاویر متناقص نیست، یه عده شعور دارن و یه عده شعور ندارن، فقط بیشعورها متاسفانه زیاد هستن و این رو با یک گشتی در دنیای مجازی میشه فهمید. دنیای مجازی فقط نقاب از چهرشون برداشته وگرنه قبلا هم بودن. تابناک این نظر رو بدون سانسور منتشر کن چون هیچ فحش یا توهینی درش نیست، کاملا واقعیت هست.
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
همونایی که از نظر شما شعور دارن هم بی شعورن. آخه مگه زلزله اومده که همه رفتن خون بدن. یه ساختمون ریخته یه عده یا کشته شدن یا زنده هستن. مگه چند مصدوم داشته که این همه آدم بی فکر رفتن خون بدن. فکرش رو بکن چقدر آسون میشه با یه فراخوان ساده یه جماعتی رو جمع کرد تو جایی که قراره یه بمب منفجر بشه.
آقا قبول کنیم که بی فرهنگیم...
چرا بانک خون ایران با وجود اینهمه اهدای خون همیشه خالی است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
چون برخی فرآورده های خونی تاریخ مصرف کوتاهی دارند.
مهدی
| Germany |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
بانک خون در رگ سوری ها و عراقی ها در گردش است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
چون فراورده های خونی قیمت بالایی دارند
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
یه جنبه دیگه از بی شعوری در صحبتهای این دوست آلمانی ما نمود پیدا میکنه ... یعنی ما دایم باید نق بزنیم. همیشه باید غر بزنیم که چرا فلان و چرا بهمان. اطلاعات داشته باشیم یا نداشته باشیم ... کلا به راحتی میشه سر این مردم شیره مالید. همون طور که زمان مصدق و امیرکبیر این کار و کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
دوست عزیز خیلی از فراورده های خونی بعد از چند روز دیگه قابل استفاده نیستند،به خاطر همین نمیشه نگهشون داشت برای روز مبادا
جامعه ما مجموعه ای از اضداد است . یک گروه شهروندان با فرهنگ و فرهیخته وطن پرست که در هر فرصتی آمادگی دارند که با رفتار متمدنانه خود گره ای ازمشکلات را باز کنند . گروه دوم که متأسفانه تعدادشان کم هم نیست کسانی هستند که دچار فقر فرهنگی اند .متأسفانه نه تنها از طرف مسئولین اراده ای برای اصلاح رفتاری این قشر وجود نداسته بلکه بعضاً به گروه دوم میدان و بهای بیش از حد داده شده است به طوریکه این قشر از لمپن بازی و ولنگاری و اوباشگری خود نه تنها شرمنده نیست ، بلکه با حرکات چندش آور و مشمئز کننده نظیر آنچه که در تصویر می بینیم اظهار رضایت خود را از اعمال احمقانه اش ابراز می دارد . این تفاوت های رفتاری بعضاً به خاطر مهاجرت بی رویه از روستا به شهر و عدم آشنایی با آداب و رسوم زندگی شهری است . شاید بتوان با برخورد های قهری و اجرای مو به موی قوانین شهرنشینی ، این افراد را وادار به تطبیق رفتارشان با معیار های متداول بشر متمدن کرد .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
خدا رو شکر بازاری های تهران تهرانی اند که دیروز این همه بی فرهنگی راه انداختند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
دوست خارج نشین ! پلاسکو در بازار نیست . اشتباه فهمیدی .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
شما مثل اینکه خیلی وقت است ترک وطن کرده اید . اگر کلاستون پایین نمیاد یک تک پا تشریف بیاورید تهران تا اوضاع را از نزذیک رویت کنید .
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
سلام خدمت ناشناس محترم ... اتفاقا من کاملا با نظر شما مخالفم و به نظرم این شکل نگاه به مسئله خودش یکی از معضلات ماست ... واقعا اینگونه نیست که مردم به دو دسته باشعور و بی شعور تقسیم بشوند ... بی شعوری بخش واقعی و جدایی ناپذیری از مردم ماست و بسیاری مواقع از همین آدمهای باشعور سر میزند. اتفاقا بی شعوری های آدمهای باشعور ما عموما بسیار گسترده تر و عمیق تر از آدمهای بی شعور ماست ... به عبارت دیگر خیلی از همینایی که تو این عکسها می بینید، همینایی هستند که اگه جای دیگه شما ببینید، اونها را جزء باشعورها به حساب می آورید.
باید این وضعیت در امنیت ملی بررسی بشه، این مشکل اگر ادامه پیدا کنه قطعا مشکلات امنیت و سیاسی بوجود خواهد آورد بهتر از همایش های جامعه شناسی، انتظامی، روان شناسی اجتماعی بیشتر بهره گرفته بشه.
با عرض تسلیت واقعا خیلی خیلی ناراحت شدم و خیلی تاسف خوردم از این بی تدبیری و بی مبالاتی که منجر به این اتفاق دردناک شد.باید چنین ساختمانهایی را بست و تعطیل کرد تا ایمن سازی شوند. بسیار مطلب دقیقی را مطرح کردید.امروز عده ای نادان با ایجاد راه بندان در ارائه کمک رسانی مشکل آفرین بودند .چه بسا اگر این جمعیت در اطراف ساختما ن پلاسکوتجمع نمی داشتند تلافات انسانی بوجود نمی آمد. آموزش جامعه در چنین اموری خیلی مهم است.
شما این دو تا رو مقابل هم قرار دادی و میگی متناقض درحالیکه هر دو از یه جنسن و دلیلشم چیزی نیست جز جوگیری!!!
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
احسنت برادر ... کاملا درسته ... اینها + شعارهای مردم علیه مصدق + عکسهای استیو جابز تو آواتارها + send to all مطالبی که مد روشنفکری جامعه هست بدون تحقیق به عنوان کمپین مدنی + عالیجناب سرخپوش سال 78 و تشییع جنازه مرحوم هاشمی سال 95 + تشییع مرحوم پاشایی و ... همه از همین جنس هستند
واقعا مایه شرمساری است.
همین مردم ادعاشون......

واقعا ما را چه شده؟ طرف داره آب میبردش، بجای کمک فیلم میگیرن
میخوان اعدام کنن، فیلم میگیرن
دعوا که میشه با آوردن نام عمه، پدر و مادر حسابی از خجالت هم در می آیند و حضار باز فیلم

ازیکی زورگیری میکنن، فیلم
.
.
.

البته ناگفته نماند که تلویزیون تو این قضیه بیشترین سهم رو داره، وقتی هر اتفاقی بصورت زنده از شبکه های مختلف بطور آنی پخش بشه، این مردم.. دیگه هجوم نمیبرن که از نزدیک شاهد حادثه باشن.

از مسئولین تا قشر عادی فقط ادعایم
من دیروز به دست اندرکاران تابناک نوشتم کمتر از خودکشی ...... این قبیل چیزها بنویسند گوش نمیدن من روان شناسی و پژوهشگر هستم
علت اینکه گفتم
خبرهای مشئمز کننده در هر سنی یک تأثیر و نمیزاره در جمعیت جوان تر باعث رخوت میشه و برای رهایی از اون جوان دنبال هیجان خواهی است و به دنبال آن می گرده، دائم گوش تیز میکنه به حوادث و اتفاقات مثل این چیزی که دیدیم.
واقعا باید به آنهایی که برای اهدای خون اقدام کردند به خاطر انسانیت شان تبریک گفت و آن ها را تحسین کرد.اما در مورد سلفی بگیر هایی که جان آتش نشان های شجاع برایشان هیچ اهمیتی نداشت و فقط تعداد لایک هایشان را می خواستند بالا ببرند من کلمه ای بهتر از "وحشی" نمی توانم پیدا کنم. افراد خارجی که توییتر را پر از آرزوی سلامتی و همدردی برای آتش نشان ها کرده اند نیز محترم تر از این سلفی بگیر ها هستند.
تابناک منتشر کن تا هم از انسان دوست ها تشکر کرده باشم و هم تنفرم از بی وجدان ها را بیان کرده باشم.
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
عزیزان و دوستان گرامی ... تا وقتی واقعیت و نخواهیم ببینیم وضعیتمون بهتر نمیشه ... واقعیت اینه که الان دو گروه آدم (یه گروه آدم خوب اهدا کننده خون و گروه دیگر آدم بد عکس سلفی بگیر!) نداریم ... یک گروه آدم (عموم ما مردم) هستیم که گاهی این رفتار رو داریم و گاهی اون رفتار
مگه موقع سوار شدن به مترو هم دوربین موبایل هست که اینجوری از روی همدیگه رد میشیم؟.فرهنگ رو خوردیم یه ابم روش.باید فرهنگ اتومبیل رانی،سوار شدن به وسیله نقلیه عمومی،صف عابر بانک،احترام به خط عابر پیاده،احترام به خانمها،احترام به حق حیات حیوانات،احترام به محیط زیست،احترام به قوانین کشورو....اموزش داده بشه اول از مدارس ومساجد وصدا وسیما وبعد هم خانواده ها همه کمک کنیم تا نسل بعدی ایران از این بیفرهنگی مختص جوامع جهان سوم نجات پیدا کنه.
ملت شریف و عزیز ایران اسلامی ممنون از صداقت پاک شما
از معرفت و عملکرد انسان دوستانه شما

جهت اطلاع اقایون حقوق های نجومی بگیر و مسئولین بی تفاوت
این همه آدم اونجا چکار می کرده ؟!
با مشاهده ای صحنه ها و این افراد و بعضی از قضایای دیگر !!!!!!! امروزبه شدت از خودم بدم امد . آتش نشان جسور از جان گذشته ای روی برانکارد در حالیکه سینه اش شکسته بود و تفسش بشمارش از انباشتگی دود ؟؟؟!! های های گریه میکرد و تعره که مرا بگزارید زمین بروید زیر همکف تعدادی از همکارانم گرفتارند !!عده ای هم بدون ملاحظه با دلسنگشان !!از ماشیتهای امدادی بالا میرفتند و در حال دویدن هر جنبنده ای را در مسیر هل داده و تنه میزدند و موبایل هایشان را محکم چسبیده که صدمه ای نبیند تا سلفی بگیرند !!!کی میخواهیم خوب شویم ؟؟؟ انطور که خود تعریف میکنیم و دم میدهیم و لاف میزنیم ؟؟؟؟
اینا رو ولش کن مردم سوریه و عراق و لبنان و فلسطین واجبترن!!!!
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
الان چه ربطی داشت الان؟ ... یعنی اگه مثلا به سوریه کمک نمی کردیم الان این بی شعوری مفرط که یه عده با مرگ سلفی بگیرند و یه عده دیگه در مورد هر چیز با ربط و بی ربط، دانسته یا نداسته، عالمانه یا جاهلانه یا عوامانه نظر بدهند وجود نداشت؟ ...
ایکاش عده ای از این جماعت سر خوش و کیفور و قبراق !!! چند عدد ابمیوه و نوشابه و حتی آبی و.. میگرفتند و میدادند دست عده ای زیادی خدماتی خسته دود زده کنج دیدارها چمپاته زده . محزون زانوی غم بغل گرفته از فشار کار و خستگی و غم دوستانی که نکرانشان بودند که زیر اوارند و گریه میکردند؟؟؟ کاش !! کاَش تا صفت های نیک را هم ببینیم و یاد بگیریم !!!
جماعت دوربین به دست واقعا کارتان زشت وغیر اخلاقی بود بدا به حالتان مخصوصا اون اقایی که با لبخند دست به سینه ایستاده بود وظاهرا قصد عکس گرفتن داشتن واقعن به کجا داریم میریم ...
بنظر من ماجرا صرف نظر از قدیمی بودن ساختمان و عدم وجود سامانه اطفای حریق مشکوکه چون چندین انفجار همزمان در چندین طبقه مختلف درست کنار سازه ها صورت گرفت...

انگار آتش سوزی اولیه برای خارج شدن مردم بوده بعد از راه دور انفجار های همزمان در چندین طبقه بوقوع پیوست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
باز جو برج های دوقلو گرفت شماها رو با جو تئوری طوطئه؟؟

بسه بابا یکم برید مطالعه کنید و تحقیق تا بفهمید این ها همه دلیل داره بسه بجای این افکار برید به همین اوضاع نابسامان مملکت برسید...
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
به نظر منم کار، کار انگلیساست!
جامعه نیاز به معلم و متفکر دارد اما تمام این سالها ما فقط لشکری از سیاستمداران را شاهد بوده ایم. دیگر معلمی مثل مطهری، شریعتی و ... تربیت نکردیم که جامعه را تعلیم دهند. الان بخش عظیمی از مردم فقط توده ایی هستند که جمعیت را ایجاد کرده اند اما از ایفای نقش انسانی خود در وقت نیاز عاجزند چون بلد نیستند که هر موقعیتی وقت چه کاری هست و وقت چه کاری نیست!
مردم چندان تفریح ، تنوع و یا هیجانی ندارند، اکثرا جلوگیری شده یا وضع مالی بد (که درآمد فقط کفاف هزینه ها را میدهد) باعث آن است
برای ذره ای هیجان و تغییر در زندگی روزمره تکراری (رایگان) ناخودآگاه اینطور می کنند
بله، وقتی صدا و سیما به جای ایفای نقش توسعه فرهنگ عمومی در محدودیت کامل خودش را قرار داده و فقط مشغول بازی‌های سیاسی است و وقتی ائمه جمعه نتوانسته‌اند با زبان روز با فرزندان زمانه سخن بگویند به همین‌جا می‌رسیم که فرهنگ عمومی در تضاد و سراشیبی سقوط قرار می‌گیرد، راه چاره‌های زیادی وجود دارد به شرط آن‌که یک اراده واقعی برای اجرای آن وجود داشته باشد.
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
سلام ... جنس این نظر و سلفی گرفتن و اهدا خون همه یکی است ... انتقاد از عالم و آدم (بجا یا بی جا) و حتی ذره ای از مسئولیت را نپذیرفتن ... این نظر و تعداد مثبتهای اون نشان می دهد که تا اصلاح امور، راه خیلی زیادی مانده و ما هنوز مشکل را درک نکرده ایم ... فکر میکنیم ما باید سرجای خود بنشینیم و همه عالم از ائمه جمعه تا صدا و سیما باید تلاش کنند ما را اصلاح کنند! علاوه بر آن، باید به زبان و شکلی بگویند که من خوشم می آید. نه شکلی که اثرگذار باشد. بعد که اثر نکرد، داد و بیداد که چرا جوری گفتی که اثر نکرد ... شدیم شبیه مردم اطراف حضرت علی تو جنگ صفین که مجبورش کردن صلح کنه، بعد اومدن بهش گفتن که توبه کن! چرا حرف ما رو گوش کردی؟
دهاتی موبایل ندیده.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
اقا به دهاتی ها توهین نکن
تو دهات اگر مشکلی پیش بیاد به جای فیلم گرفتن همه برای کمک میان

از خبرگزاری تابناک بعیده توهین به دهاتی ها رو نشر میده
سپید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
این لحن حرف زدن ،و استفاده از کلمه "دهاتی" به عنوان ناسزا ،برازنده شخصیت شما نیست عزیزم
ایراد این مردم از آموزششونه ...در کدوم مقطع تحصیلی به این مردم یاد داده شده که در بحران باید چی کار کنند؟ چه کاری درسته؟ اگر در خارج کشور میبینید در چنین حوادثی مردم منطقی رفتار میکنن به این خاطره که تحت اموزش قرار گرفتن!
تو ایران فقط به ملت یاد دادن بریزن بیرون ... دنبال ماشین بدوئن!
اين نشون ميده مردم ما مردم خوبي هستند، مثل مردم ساير كشورها. اما ما آموزش لازم رو به اونا نميديم. صدا و سيما فقط روضه بخش مي كنه و از سياست خارجي و بدبختياي مردم جهان حرف ميزنه. مسووليتش در آموزش شهروندي براي خودش قايل نيست. شهروندي كيلو جند؟
در همه كار ما افراط ميكنيم
چهارتا اتوبوس بیارن هرکی اومده رو به جرم ایجاد تاخیر و اختلال در امدادرسانی بازداشت کنن چند بار این کار رو بکنن ملت یادمیگیرن اینجوری هجوم نیارن، برای تادیبشونم باید دوتا تنبیه بزارن یکی جریمه نقدی که از حساب بانکیشون کم بشه دوم مجبورشون کنن در جایی به عنوان خدمات اجتماعی یک هفته رایگان کار کنن ، یا باید این کارو کنه دولت یا دعا کنیم رضا خان از قبر برگرده نظم و شعور و انسانیت را به زور و به صورت فشرده بهمون یادآوری کنه، کاری که مدیرانمون بلد نیستن و فرهنگمون رو هوا هست برای این موضوعات
امیدوارم این نظری که مینویسم حداقل توسط نویسنده این مقاله دیده بشه. ببینید ما 2 نوع تفکر میتونیم در مورد موضوع داشته باشیم:
یکی اینکه بگیم مردم، عکس سلفی، ازدهام،بیتوجهی به امدادرسانان،... که فکر میکنم نتیجه اون بیشتر ایجاد حس نفرت مردم نسبت به سایر هموطنانشون و بدبینی هست و تاثیر مثبت چندانی نداره.
دوم اینکه بیایم مسائل رو تفکیک کنیک و هر کدوام رو به صورت مستقل هم ببینیم. مثلا:
در مورد ازدهام: به نظر من عمده دلیلی که برای ازدحام جمعیت در چنین شرایطی وجود داره کنجکاوی مردم هست نسبت به یک خبری که طبیعتا مورد توجه عموم قرار میگیره. اگر شبکه خبری اخبار رو لحظه به لحظه درست بتونه پوشش بده مسلما روی این ازدحام تاثیر خواهد گذاشت. شبکه خبر ظاهرا این کار رو میکرد اما به چه شکل. دقایقی بعد از فرو ریختن طی مصاحبه هایی که با عوامل اتش نشانی شد تخمین زده شد حدود 20 30 نفر داخل ساختمان بودند. بعد از امار مصدومان حادثه گفته شد که در ابتدا رقم 30 بعد این رقم به 37 و بعد یکی اضافه شد و به 38 رسید هنوز دو دقیقه نشده بود که همان مجری رقم رو عدد 30 اعلام کرد و باز هم دقایقی بعد شهردار تهران کلا این ارقام رو تکذیب کردند و سعی داشتند وانمود کنند هیچگونه تلفاتی در این حادثه نبوده. عصر سایت تابناک از تماس تلفنی برخی آتشنشانان از موتورخانه خبر داد و تقریبا ساعتی بعد اونهم در شبکه خبر تکذیب شد و گفته شد اتشنشانان نمیتونند تلفن همراه با خودشون داشته باشند. خوب با این وضعیت چطور میشه مردم به منابعی که اصولا باید معتبر باشند اعتماد کنند. در حالی که اگر یک شبکه خبری پوشش لحظه به لحظه درست و اصولی از ماجرا داشت اکثر مردم نمیتونستند چشم از تلویزیون بردارن و راهی محل حادثه بشن.
شبکه های اجتماعی فعلا در ایران به دلیل محدودیتهایی که در گذشته بوده و برخی ها هنوز هم ادامه داره خوب جا نیافتاده (از نظر فرهنگی عرض میکنم) ولی روز به روز داره بهتر میشه. مردم کم کم میفهمند که خیلی اخبار شبکه های اجتماعی قابل اطمینان نیست. و علاقه شدید برخی از افراد به لایک گیری در شبکه های اجتماعی هم در کشور ما بیشتر از جاهای دیگه قابل درک هست. قطعا اون شخصی که با فاصله نسبتا زیاد از محل عکس گرفته منظور بدی نداشته و خوشحال نبوده از فاجعه و احتمالا میخواسته با قرار دادن عکس در شبکه های اجتماعی حضور خودش رو در نزدیکی حادثه به دوستانش اعلام کنه و لبخند هم صرفا از روی عادت باشه.
و اما برخورد مردم با امبولانس ها و ماشین های اتشنشانی رو مسلما همه ما میدونیم که جرا به این شکل هست. چون رانندگان این ماشینها بیشتر اوقات بدون دلیل و صرفا جهت تقدم آزیرهاشون رو به صدا درمیاند و یه جورایی شبیه داستان چوپان دروغگو شده این مساله.
مسلما وقتی به این شکل به وقایع امروز نگاه کنیم راه حلها بهتر خودشون رو نشون میدن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
ازدحام
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
در مورد اول (ازدحام) - واقعا اینطور نیست که شما می فرمایید ... یعنی به نظر شما برای مردم ما خیلی اهمیت داشت که مثلا 37 نفر زخمی شدند یا 39 نفر که این مسئله انگیزه بشه بروند محل حادثه عدد دقیق زخمی ها را کشف کنند؟ این تناقضات در تعداد تلفات با توجه به ابعاد حادثه در زمانهای اولیه حادثه طبیعی هست. قطعا در اون لحظات خبر دقیقی وجود نداشته که این تناقضات پیش اومده ... جنس حضور مردم در صحنه! مثل این مسئله هست که با اینکه تلویزیون پخش زنده فوتبال را از زوایای مختلف و با صحنه آهسته هم نشان می دهد، بازهم به استادیوم می روند.
این نشان دهنده یک جامعه کاملا دو قطبی و آماده انفجار است. این نتیجه تبعیض شدید و خفقان و انحصار است. میانه روی حذف شده و مردم از هم فاصله می گیرند و جامعه به دو یا چند دسته تقسیم می شود. عده ای به شدت خوشحال و به دنبال هیجان از هر اتفاقی و عده ی زیادی بی توجه به مسائل و بی تفاوت و عده خیلی کمی هم دلسوز...
رسانه ها هم کوتاهی کردند. بایستی به آموزش مردم بپردازید. بایستی مردم آگاه شوند که در این مواقع چه کنند.
ازدحام وتجمع در محل حادته باید جرم تلقی شود زیرا هیچ نیتی نمیتوان برآن متصور بود بجز موارد زیر:
1- تماشا و وقت گذرانی
2- رصد فرصت برای غارت
3- ممانعت از امداد = اغتشاش وآشوب
دوحالت از سه حالتدفوق اقدامات مجرمانه است و بنابراین دولت ومجلس باید برای خلق چنین ماده قانونی اقدام کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
این کار خودش باعث امنیتی شدن فضای جامعه میشه. ،از چاله به چاه افتادنه
ملت عزیز ایران.
تعادل رفتاری داشته باشید.
ملت عزیز ایران.
تمام این حوادث نشان از یک چیز میدهد.
قطار ایران ته دره رفت.
دشمن این کار را نکرد.
هم مردم و هم مسئولان محترم این کار را کردند.
بیش از دیگر دامن نزنیم.
ديشب بوقت ما اين خبر اعلام شد و در نهايت تاثر به عكس ها نگاه ميكردم كه چرا مردم ما دوربين بدست مشغول فيلم بردارى از فاجعه اى هستند كه دل هر كسى را بدرد مياورد و همين موضوع را در استانبول در سالهاى دهه شصد شمسى ميديدم كه مردم براى ديدن يك تصادف كوچك از ماشين پياده ميشدن جهت دخالت در تاثر ديگران و با گفتن نه حبر فورى وارد داستان ميشدند حال روزگار خود ما دقيقا شده مانند تركيه چونكه خيلى رك بشما بگويم ما هنوز اندر خم يك كوچه ايم و حتى بعضيها با دخالت در بيرون كشيدن مجروحين باعث قطع نخاع مصدوم ميشوند در نتيجه ما بايد طبق معمول چرخ را دوباره اختراع كنيم چونكه هنوز ياد نگرفته ايم كه مانند انسانهاى مدرن از نظر فرهنگى از كار ديگران دخالت نكنيم و ياد بكيريم كه كار را به كاردان بسپاريم و مزاحم مردم نشويم و اين تغيير فرهنگ بايد در كودكستان انجام گيرد كه نسل اينده ياد بگيرند كه در كار مردم دخالت نكنند
شهرداری تهران مدارکی را نشان میدهد که بارها خواستار تخلیه این ساختمان شده است اما آیا فقط اخطار نشانه شرط بلاغ است !
عقب افتادگی ملت تنها چاره اش کتاب خوندنه
در جایی که خیلیها رفتند خون بدهند و خاتواده های این عزیزان نگران و چشم به انتظار هستند اخه تو بیکار هستی یا بی عار اسم تو چیه اتسان یا حیوان که میری تماشا . البته حیوان هم تیستی چون حیوان هم یا کمک میکند یا راهش را میگیرد میرود .
خواشمند است چاپ کنید بگذارید این دسته کمی بفهمند که جامعه درباره انها چی فکر میکند
متاسفم برای خودمان. با اینکه یکی از قدیمی ترین فرهنگ ها و تمدن‌های دنیاییم اما در حال حاضر واقعا از لحاظ فرهنگی عقبیم و فقط ادعای فرهنگ رو درمیاریم. با دیدن این تصاویر فقط باید گفت که خدا رحم کرده که تا حالا که آمار جانباخته ها به هزاران نفر نرسیده.
این نشان میدهد هنوز در بحث فرهنگ سازی به جایی نرسیدیم. این نشان دهنده ضعف فرهنگ و نبود فرهنگ در بین اقشار مردم هست. نهادهای ذیربط که یکیش هم شما هستید کوتاهی لازم را انجام میدید و داده اید. از آموزش و پرورش بگیرید تا رسانه های جمعی همه و همه در این امر بعد خود مردم مقصر هستند.

فکری به حال فرهنگ بکنید.

ای کاش از این اتفاقات درس هایی بگیریم و کاری کنیم که دیگر در تاریخ کشورمان تکرار نشود و هم اینکه چنانچه تکرار شد ملت گوشی و تبلت به دست از جان دادن هموطنان مظلومشون برای رویهای آتی فیلم و عکس نگیرند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
عده کمی بی فرهنگ میتوانند چهره جامعه و شهر را مخدوش کنند، ما در جامعه خود اشخاص خوب و بافرهنگ و اشخاص بد و بی فرهنگ داریم، مشکل آنجاست که آن اشخاص بی فرهنگ از بی فرهنگی خود ابایی ندارند و نیز چون برخوردی با ایشان نمیشود به بی فرهنگی خود ادامه میدهند
تنها راه چاره برطرف کردن این زشتی عدم استفاده از عکسهای ارسالی این افراد در رسانه است و نشان دادن تصاویر کامل و زشت عملکرد این افراد در تلویزیون و کمی با آبروی طرف بازی کردن چون او با این عمل خود با جان دیگران بازی کرده . شرم بر تو که در محل آمدی و میخندی و عکس میگیری . این افراد را باید شرمنده کرد تا بار دیگر از ترس به این اماکت نروند . حرف حساب که نمیفهمند .
نیست بالاترین فرهنگ دنیا رو داریم
تابناک جان اگه هدفت درست شدنه نشر بده

عصر دیروز تو مجله خبری شبکه یک سه چهار تا ویدیو از این حادثه پخش کرد
مجری اصرار بر تبلیغ سایت صدا و سیما داشت و اینکه میتوانید "شهروند خبرنگار" باشید و ویدئو را با اسم خودتون آپلود کنید تو سایت
تو ویدیوی سوم ریزش ساختمون دیده میشد و چندین صدای یا حسین و یا... و گریه زاری آتیش نشانها
سلام. شاید مقصر اصلی شما رسانه ها علی الخصوص صدا وسیما باشید. تلویزیون اگر میومد به جای این همه هزینه که برای خراب کردن شاه و همچنین هزینه برای ملت مظلوم (!) فلسطین و لبنان ... کرده به فرهنگ سازی در این موارد میکرد کار به اینجاها نمیکشید. از مردم خودمون غافل شدیم بس به دیگران پرداختیم.
پاسخ ها
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
آخه این چیزا براشون مهمه برادر جان
تا وقتی مردم کشورمون اینقدر درگیر مسائل سیاسی هستند و در سایتهای خبری یا ازین جناح تعریف می کنن یا اون جناح را محکوم، اوضاع فرهنگی مردم بهبودی پیدا نمیکنه. این وظیفه شما متصدیان امور فرهنگی و آموزشی هم هست که با درست کردن کلیپ های آموزشی و... فرهنگ مردم را ارتقاء دهید. مثل کلیپهای آموزشی رانندگی که کم و بیش مؤثر بوده.
اون یارو که داره عکس یادگاری میندازه با خنده خیلی جالب و باحاله! فکر کنم چیزی زده
شاید وقتی دیگر
آخه چرا نیشت بازه اونهم در حالی که عده ای جونشون و عده ای هم مالشون از دست دادن
بیشعور کم نداریم تو کشور
واقعیت این است که هیچگاه بر روی پرورش فرهنگ عمومی جامعه کار نشده است و آموزش فرهنگ شهروندی هیچگاه اولویت نبوده است.
اين نسل شكوفه هاي اتقلابتد ،در اين نظام متولد شده اند و رشد كرده اند ، از كره مريخ و امريكاي جنايتكار هم نيامده اند
دلیل این بی فرهنگی و یا فرهنگ عحیب و غریب ملتی متمدن و ۲۵۰۰ ساله را باید عمیق تر از اینها جستجو کنید حیف که نمیشود بیش از این گفت
خود سانسوری هم جزو فرهنگ جدانشدنی ما شده است
ملتی که عزاهایش بسیار با شکوه و سرورها و شادیهایش تقبیح میشود
به تفریح و سرگرمی حتی در پیش پا افتاده ترین حالت ان مانند کنسرت وقعی گذاشته نمیشود و حتی سرکوب میشود
دختران به جرم موتور سواری زندانی میشوند اما ممنوعیت رانندگی زنان در عربستان را به سخره میگیرد
ایا ملتی با تعادل روانی درست و سالم تحویل اینده خواهیم داد!!!!!!!!
خب اینکه معلومه دلیلش چیه ! به خاطر اینه که ما ایرانیا کلا آدمای جو گیری هستیم . حالا چه کار خوب انجام بدیم چه بد ...
وقتی صدا و سیما یه تصویر سه سانتیمتری رو گوشه پایین شبکه خبر گذاشته و اخبار اصلیش رشادت فلسطینیا و سوریه ای هاست و از رشادتهای جوونای خودمون چیزی نمیگه و باید بچسبیم به تلوزیون تا اون تصویر کوچیک شبکه خبر رو ببینیمم ، و وقتی وسط گزارش ساختمون بغلی میریزه و فورا تصویر رو میبرن و میگن ارتباط قطع شد و فقط و همیشه دروغ تحویل مردم میدن ، مردم برای اطلاع صحیح از خبر و ارسال به دوست و آشنایشان مجبور به حضور در اینجور اماکن میشن تا کوتاهی نهادهای خبری را جبران کنن این تنها دلیل اجتماع و فیلمبرداری توسط مردم هست ، شبکه خبر میتونست جای این برنامه های بی ارزش که داره پشت هم پخش میکنه اون تصویر کوچک را در تمام صفحه قرار بده ملت از تو خونه لایو نگاه کنند درضمن اگر دغدغه حادثه دلخراش اتفاقی توی برنامه زنده را دارن یه مثبت 16 یا 14 بالای تصویر بزنه بگه احتمال بروز اتفاق ناگوار در این برنامه زنده وجود دارد ، اینجوری منی که خونمون پنج دقیقه با اونجا فاصله داره مجبور نمیشم از بیخبری برم حضوری اونجا و برای دوستامم فیلم بگیرم ، تابناک این موضوع واقعا مهمه که یکی از مشکلات اساسی همین خود صدا و سیماست که باعث این ناهنجاری ها و فرهنگ سازی های غلط شده و چون اعتماد از بین رفته کسی توقع راست گویی از آن نداره و همه دنبال اخبار غیر رسمی هستند که توسط همین مردم دوربین به دست ارسال میشه و بدون ویرایش و مستقیمه
مردم احساسی و کم عقل!
منتشر نمی کنی هم نکن، اما حقیقت همین است
یکی از راه ها رسوا کردن این افراده. اینکه تصاویر یکی مثل این ابلهی که در حال عکس گرفتن و لبخند زدن از ساختمونه در حال سوختن هستش رو محو نکنید تا همه بشناسنش و اونقدر مسخرش کنن که دست از این کارش برداره!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
موافقم
مناطق مرکزی شهر تهران در روز بسیار پرجمعیت هستند. اگر خدای نکرده هر اتفاقی در این منطقه بیافتد مردم بسیاری در محل خواهند بود همه مردم قطعا برای فیلم برداری آنجا نبودند
تابناک عزیز تا حالا دیدی که بزرگان ما از انسان های با فرهنگ حمایت و طرفداری کنند ؟ این جماعت حاصل سلایق گردانندگان این کشور هستند . بزرگان ما فکر می کنند رفتار های متمدنانه ، غربگرایی است و انقلابیگری یعنی بی نظمی و هرج و مرج و ناهنجاری . هر کس لباس تمیز بپوشد ، مؤدب باشد ، حرف زشت نزند از وابستگان غرب و احیاناً ضد انقلاب است .
همه مردمی که در حالی فیلم برداری و ثبت اسناد حقیقی واقعه بودن رو زیر سوال میبرن . خوب این افراد چه می تونستن انجام بدن ؟آستینا رو بالا میزدن میرفتن جلوی ریزش ساختمان رو میگرفتن؟

اما یکی نیست این سوال رو بپرسه که از زمان اطلاع گروه های آتش نشانی یعنی 8 صبح تا ساعت 11 که ساختمان فروریخت نیروهای انتظامی کجا بودن تا راه رو باز کنن و مردم رو متفرقه کنن ؟؟
این مراجعه بی برنامه و امتناع از خون دادن در روزهای عادی تا سرحد ایجاد بحران نبود خون والتماس سازمان انتقال خون از مردم نشان دهنده تبع اراتیک و به دور از عقل و خرد همان مردمی است که با جسد و فاجعه و دعوای خونبار با لبان خندان سلفی میگیرند. در واقع هردو نشان دهنده یک ویژگی ما ایرانیان است: بی خردی عمیق.
حال این بی خردی جمعی در کنار غرور کاذب و اعتقاد به باهوشتر بودن از تمام خلقت و خرافه زدگی و بیسوادی فراگیر، میشود تولید کالای نامرغوب در شرایط نا ایمن در پلاسگو و ورود آتش نشانانی که آموزش استاندارد جهانی ندیده اند و توسط یکی از خودشان و با الگوی بومی-یعنی با روش خودم بلدم و هرمه ای- تربیت شده اند و ابزار های آتش نشانی ساخته داخل بی کیفیت (با شعار خودکفایی)، بی برنامگی دربرخورد با بحرانها به علت هزار شغله، بیسواد و هزار عنوان بودن مدیران ارشد و در پی آن گریه و زاری کردن و تمجید و شهید خواندن آن بیچارگانی که آموزشها و آمادگی لازم برای برخورد با چنین بحرانی را نداشتند و خودشان را با دست خودشان- والبته مدیرانشان- به هلاکت انداختند و چه بسا برخی از آنها هم برای سلفی گرفتن به قلب بحران زده بودند و ... دوباره دور باطل جرخه آزمون وخطا و اتلاف منابع و مدیران تکراری هزار شغله هزار عنوان همه چیز دان.
حالا تصور کنید که زلزله ای بیاید و هزار آتش سوزی رخ دهد....
خدا را شکر و انشا الله و ماشاالله دردمان را دوا میکند و همه را از یاد میبریم تا بعد انشا الله گویان به کارهای ابلهانه مان با غرور ملی ادامه میدهیم ....
بی فرهنگ ترین مردم دنیا هستیم
ملت بی کار . بریم ببینیم چه خبره. فرقی هم نداره که صحنه اعدام باشه یا بدرقه ایت الله یا ۲۲ بهمن. باید رفت و دید چه خبره.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
خوب بلدی همه چیز رو به هم ببافی. آفرین.
همیشه ماها خواستیم تقصیر این بی فرهنگی رو بندازیم گردن دولت و مدرسه و فلان بهملن ولی نود درصد مشکلات از خودمونه و خانواده هاست وقتی پدرو مادری بچشو درست تربیت نکنه اونم اینطور میشه طبق نظریه فروید و روانکاوی شخصیت یه برد تو همون یکی دو سال اول زندگی کامل میشه و دیگه مدرسه تاثیری نداره البته هستن کسایی مثل اریکسن که میگن یادگیری تا آخر عمر ادامه داره اما حتی اریکسن هم معتقد سالهای اولیه خیلی مهمه پس مشکل اصلی فرهنگ خانوادگی است والدین متاسفانه روی مغز کودکان کار نمیکنن فقط کل دغدغه شون لباس و تفریح و پز دادن کودکانشونه
دقیقا اینجاست که باید خوند دشت بی فرهنگی ما هرزه تموم علفاش. به انقلاب علیه خودمان نیاز داریم. به این همه بی فرهنگی. به یاد نگرفتن جمله سعدی تو کز محنت دیگران بی غمی، نشاید که نامت نهند آدمی.
قبول کنیم که در کشوری با مختصات چوپانی زندگی می کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
اگر شعور داری چرا به چوپان توهین میکنی؟ چوپان مقصره؟
همه جاي دنيا وقتي ساختمان ميريزه همه فرار ميكنن اينجا كل شهر ميرن ميايستن زير ساختمان عكس ميگيرن
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۴
کاش رو سر اون عده سلفی بگیران خراب میشد نه آتش نشانان
عکس اول مال تشیع جنازه هاشمیه
بودجه آموزشی تو این مملکت چه قدره... از معلم بپرسید بهتون میگه ... تاوقتی وضع اینه همه پولا را باید صرف بعد از واقعه کنید اونم با هزینه چند برابر بودجه اولیه ای که می تونه جلوی خیلی ازین اتفاقات را بگیره...
زمانی که حرف از معرفت , شعور , انسانیت و... می شه خود من برای شما 3 ساعت حرف میزنم طوری که فکر میکنید با شعور تر از من وجود نداره , اگر من هم اونجا بودم فیلم میگرفتم دوستانی که کامنت میزارید خودتون هم اگر بودید میگرفتید اونایی هم که خون دادن در محل حادثه نبودن اگر بودن اونها هم فیلم میگرفتن ماها اساسا مشکل داریم فقط حرفای قشنگ بلدیم در عمل هیچ .
خدایا خودت کمک کن ما ملت پر مدعای با فرهنگ درست بشیم
مسئولین محترم نسل دهه ۶۰ و ۷۰ رو که نسل انقلاب هستند تحویل بگیرند . اینها اگر روزی جنگ بشه نه تنها از کشور دفاع نمیکنند بلکه فقط نگاه میکنند یا با سربازان دشمن سلفی میگیرند. او نسل شاه کافر بود که جلو ارتش بعث ایستاد و مملکت رو نگه داشت
پاسخ ها
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
اون نسلها تربیت شده آدمهای وطن پرستی بودن نه بیگانه پرست خودی کش
اونایی که میرن عکس میگیرند شاید بیشتر از ما و شما تو صفحات احتماعی خوندن این کار زشته و نشون دهنده فرهنگ زبون و خار هست. اما باور کنید فقط دلیلش اینه که درک درستی از این زشتی ندارند. من با شهامت اعلام میکنم اگر هم عکس نمیگیرفتم به خاطر پیروی از فرهیختگان جامعه بود که میدونستم با دلیل حرف میزنند عکس نگیرید و درک نمیکردم چرا! بقیه هم همینند. بهشون بگید چرا. مقاله بنویسید چرا. واقعا قانعشون کنید. من امروز خودم رو گذاشتم جای خانواده کسی که تو تصادف پدر خانواده مجروح شده یا فوت کرده... و مردم جمع شدند و ازش فیلم میگیرند. واقعا منزجز کنندس. با مردم صحبت کنید. فقر فرهنگی به این گستردگی نمیتونه کاملا تقصیر خود افراد باشه. اگر عمده جامعه با فرهنگ بودند میشه گفت تقصیر خود افراد هست که تفکر یا کطالعه ندارند. ولی وقتی اینقدر گسترده است باید فرهیختگان خودشون رو نقد کنند. مردم همه عقل و عاطفه دارند. فقط قانعشون کنیم
اینها هموونهایی هستند که برای قومیت های مختلف ایرانی جک میسازند...
ای نوادگان باشد که بیندیشید. کوروشش کبیر
اینا همشون در دامن این کشور تربیت (بی تربیت ) شده اند. آیا کسی هست که بپرسد چرا ؟
میدانید که آنقدری که پرورش در تربیت تاثیر میگذارد ، آموزش محض نمیتواند داشته باشد.
ناگفته نماند که بیکاری و بیکاری و بیکاری بسیار مخرب است
تاسف و تسلیت به خانواده همه جانباختگان بویژه پرسنل آتش نشانی- -- و تشکر از کسانی که در این حادثه صادقانه تلاش کردند و می کنند.

اگه افرادی که گوشی بدست عکس می گیرند از « تلویزیون ایرن » مطمئن بودند که اخبار این حادثه ( یا هر حادثه و مراسم دیگری ) را با تصاویر و فیلم دقیق بدون سانسور ها و مصلحت های احتمالی پخش می کند باز هم اینگونه عکس می گرفتند؟؟
من مهندس راه و ساختمان هستم
همون عكسهاي اولو كه ديدم فهميدم داريم به سمت فاجعه ميريم.
متاسفانه مديران شهرداري اينو دير فهميدن. همون اول بايد از بخش بزرگي از نيروهاي نظامي كه از همشون بايد اين جور موقعها كمك گرفت ميخواستم كه جمعيتو كنترل كنه.
شهرداري بايد سريع از سازمان نظام مهندسي و كانون كارشناسان كمك ميگرفت.
جلسه مدريت بحران بايد همون اول صبح تشكيل ميشد.

به هر حال ، هر حادثه بايد چراغ راه آينده باشه.

حرف آخر: نيروهاي آتشنشاني افتخار ما هستن و بسيار با ارزش . به همشون و خانواده هاشون صميمانه تسليت ميگم و اميدوارم مسئولان به بازمانده هاشون رسيدگي كنن و مثل جواهر مواظب بقيشون باشن
اونی که دستشو زده به سینش داره میخنده اره با تو هستم داداش ساقیت کیه؟
اخه همه ایراد میگیریم ولی وقتی توی موقعیت قرار میگیریم خودمون هم از این دست کارها انجام میدیم یک درده باید بر طرفش کنیم جمعیت تهران ریخته اونجا !! خدای نخواسته زلزله بیاد چی میشه
به همه بازماندگان حادثه پلاسکو تسلیت عرض میکنم
چند هفته قبل پدرم سکته کرد و توی امبولانس بدلیل ترافیک جان داد. پزشکا گفتن اگر چند دقیقه زودتر رسیده بود به بیمارستان نجات پیدا میکرد اما خیابان پر بود از خودروهای تک سرنشینی که اصلا و ابدا به آژیر آمبولانس توجهی نمیکردن. بعضی هم که میخواستن کنار برن و راه باز کنن با ممانعت سایر خودروها مواجه میشدن و حدود نیمساعت این تراژدی ادامه داشت...
خالصانه آرزو میکنم هیچوقت هیچکس حتی بدترین دشمنان در چنین موقعیتی قرار نگیرن و همین تجربه تلخ من زنگ زنهاری برای هموطنانم باشه...
به امید جامعه اخلاقی
با عرض پوزش در توضیح یکی از عکس ها باید گفت:
الاغ مدل 2017 رونمایی شد!!!!
چقدر انسان باید پست باشه که به بدبختی هم نوع خودش بخنده.
مشابه این قضیه رو تو حادثه شین آباد هم دیدیم، وقتی آمبولانسهای سپاه به کمک مصدومین اومدن و بچه های بیچاره رو به بیمارستانهای شهرستان های مجاور انتقال میدادن خیلی ها واسه سرگرمی خودشون از اونها سبقت میگرفتن، اونم تو مسیر پیرانشهر که به جاده مرگ معروفه ، واقعا بی شعوری تا چه حد ؟
دیگه ببینید کجای کاریم!!!
وای برما
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان